Administratörsresurser

Populära ämnen
Så blir du bokningsansvarig
Om du kommer att boka resor för medarbetare i din organisation eller för personer inom ett annat företag eller en annan organisation, måste du registrera dig som bokningsansvarig. Nedan beskrivs hur man kan göra det på två olika sätt.
Alternativ 1: Inställning av profil Gå till Bokningsbehörighet i din profil. Bläddra tills du ser de personer du kan boka åt och välj Lägg till en resenär. Ange en persons e-postadress för att be om behörighet att boka och hantera hens affärsresor. Personen kommer att få ett e-postmeddelande där hen kan godkänna detta (hen måste ha ett Airbnb-konto för att kunna göra det). När det är gjort får du en bekräftelse på att du nu kan göra bokningar åt hen. Alternativ 2: Administratörsbehörigheter Be din eller dina kontrollpanelsadministratörer att ändra din roll till bokningsansvarig. När du gjort detta kan du göra bokningar för alla användare i organisationen som tillhör organisationens e-postdomän och har sin e-postadress i arbetet länkad till sitt Airbnb-konto.Översikt över kontrollpanelen för Airbnb för arbete
Steg 1: Gå till din kontrollpanel
Du kommer åt kontrollpanelen genom att logga in på ditt Airbnb-konto. Klicka på din profilbild uppe till höger och välj Airbnb för arbete. Välj Gå till din kontrollpanel. Steg 2: Använd kontrollpanelen Kontrollpanelen för Airbnb för arbete är uppdelad i sex flikar: Resor, rapportering, fakturor, personer, inställningar och påminnelser. Resor Resor ger en överblick över medarbetarnas pågående, bekräftade och slutförda resor som bokats av medarbetaren eller andra behöriga resenärer. För varje resa ser du resenärernas namn, destination och datum för resan. Rapportering Rapportering visar antal bokade nätter, totala utgifter, samt det genomsnittliga priset per natt för ditt företag. Från denna sida kan du också exportera CSV-rapporter. Fakturor Granska fakturor för resor som bokats av medarbetare eller andra behöriga resenärer. Varje rad kommer att innehålla fakturanummer, datum, förfallodatum och belopp att betala. Personer Hitta, lägg till och ta bort medarbetare eller andra användare från ditt företags konto. Skapa team inom din organisation och ställ in betalningsmetoder för dem. Inställningar Uppdatera kontoinformation, betalningsmetoder, medarbetares åtkomst och aviseringsinställningar. Anslut din kontrollpanel personer med omsorgsplikt, och hämta verktyg och integreringar för bokning och resehantering online. På fliken Medarbetares åtkomst kan du lägga till ytterligare e-postdomäner för företaget som används av dina medarbetare. Som administratör kan du lägga till en betalningsmetod för hela företaget. Då kan medarbetarna betala sina resor med ett delat företagskort. Eller så kan du lägga till teamspecifika betalningsmetoder och ställa in olika betalningsmetoder per team. Aviseringar Granska medarbetarnas kontostatus, förfrågningar om ändrade roller och nya teamförfrågningar.Inställning av policykontroller
Inställning av policykontroller
Steg 1: Logga in Logga in på airbnb.com och välj ditt profilfoto längst upp till höger. Klicka sedan på "Företagets kontrollpanel." Från kontrollpanelen navigerar du till fliken "Bokningsregler". Steg 2: Aktivera resepolicyaviseringar Välj den typ av vistelser du vill aktivera aviseringar för. När detta är valt får du en avisering via e-post varje gång en resenär bokar en vistelse som inte följer de förutbestämda bokningsinställningarna. Om du till exempel har valt "helt boende" och "hotellrum" får du en avisering när en resenär bokar en vistelse i ett eget eller delat rum. Du får denna avisering när bokningen görs. Observera att resenären fortfarande kan göra bokningen oavsett inställningarna. I e-postaviseringen kommer du att kunna granska resplanen och även avboka bokningen vid behov.© 2023 Airbnb
© 2023 Airbnb