Så gör du
•
Gäst
När du ska skicka ett meddelande till din värd
När du ska skicka ett meddelande till din värd
Du är mer än välkommen att kontakta en värd när som helst. Ibland måste du – andra gånger är det helt enkelt en bra idé.
När du måste skicka ett meddelande till en värd
Om du inte har hittat ett boende som kan bokas med hjälp av Boka direkt måste du be värden att godkänna din bokning. Under steget Bekräfta och betala i din förfrågan måste du inkludera ett kort meddelande om varför du reser och när du checkar in.
När det är en bra idé att ta kontakt
- Innan du skickar en reseförfrågan: Du kan skicka en första hälsning eller dubbelkolla att boendet är tillgängligt.
- Om du har en fråga: Du bör vara tydlig med vad som kan förväntas. Kolla bara annonsbeskrivningen först för att se till att svaret inte redan finns där.
- Om du redan har bokat, men behöver mer information: Du kan använda din meddelandetråd med din värd eller så kan du gå till dina Resor.
Har du inte hört något?
De flesta värdar svarar inom ett par timmar, men tidszoner och begränsad internetuppkoppling kan fördröja svaret. Under tiden kan du försöka ta kontakt med andra värdar i området. Se bara till att inte skicka mer än en reseförfrågan för samma datum för att se till att du inte blir dubbelbokad.
Hjälpte denna artikel?
Relaterade artiklar
- Gäst
Kontakta värdar
Om du vill veta mer om ett boende eller en upplevelse innan du bokar kan du skicka ett meddelande till värden på Airbnb. - Gäst
Kontakta en värd utan att göra en bokning
Innan du bokar kan du ställa specifika frågor till en värd om ett boende, tillgänglighet och mer. - Gäst
Värdens svarstid
Värdar har 24 timmar på sig att officiellt godkänna eller avböja bokningsförfrågningar. Du kommer att bli uppdaterad om statusen via e-post.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem