Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Bokning och resande

    Vilken avbokningspolicy gäller för min vistelse?

    Obs: Om du behöver avboka med anledning av COVID-19-pandemin bör du läsa den här artikeln om dina alternativ.

    Du kan hitta avbokningsinformation för boenden högst upp på deras annonssida och under bokningsprocessen innan du betalar. Om du avbokar beror återbetalningsbeloppet på värdens avbokningspolicy och när du avbokar (alla tider anges i boendets lokala tidszon).

    När du har bokat

    När du har bokat kan din policy och dina avbokningsalternativ alltid hittas i dina Resor:

    1. Gå till Resor och leta upp den resa du eventuellt vill avboka
    2. Klicka eller tryck på Visa reseinformation
    3. Bläddra ner för att hitta din avbokningspolicy

    Om du vill veta exakt hur mycket du kan få återbetalat just nu, kan du påbörja avbokningen så visar vi dig en detaljerad specifikation.

    Hur policyer bestäms

    Värdar bestämmer avbokningspolicyn för vistelser som är kortare än 28 dagar. Avbokningspolicyn för långtidsvistelser gäller alla vistelser som är 28 dagar eller längre. Vissa värdar erbjuder också ett val mellan ett icke-återbetalningsbart eller återbetalningsbart pris för sitt boende.

    Avbokningar på grund av nödsituationer eller problem med ett boende

    Om du behöver avboka på grund av en nödsituation och din anledning omfattas av vår policy gällande förmildrande omständigheter kan du ansöka om en fullständig återbetalning på grund av förmildrande omständigheter.

    Om boendet är otillgängligt, smutsigt, osäkert eller om det finns ett djur närvarande som värden inte nämnt i annonsbeskrivningen utfärdar vi en återbetalning eller hjälper dig att hitta ett nytt ställe att bo på.

    Om en värd inte kan eller vill åtgärda ett problem bör du kontakta oss inom 24 timmar efter att du stött på problemet. I kvalificerande fall avbokar vi bokningen och utfärdar en återbetalning.

    Läs mer om Airbnbs gästkompensationspolicy.

    Återbetalning av avgifter

    • Städavgifter: Om det finns en städavgift återbetalas den alltid om du avbokar före incheckning.
    • Airbnbs serviceavgifter: Om det finns en Airbnb-serviceavgift återbetalas den endast om du avbokar under den kostnadsfria avbokningsperioden för din bokning. Serviceavgiften återbetalas inte heller om den avbokade bokningen överlappar med en annan av dina bokningar eller om du redan har fått tre återbetalningar av serviceavgiften under de senaste 12 månaderna.
    • Hotellavgifter på plats: Om ett hotell eller en annan professionell värd tar ut hotellavgifter på plats sker eventuell återbetalning av dessa avgifter efter värdens eget gottfinnande.
    Relaterade artiklar
    Fick du den hjälp du behövde?
    Hittar du inte vad du behöver?
    Hitta kategorispecifikt innehåll i dessa andra sektioner av hjälpcentret.