Hitta din värds avbokningspolicy
Du kanske bara behöver sinnesro innan bokning, eller så kanske du behöver avboka direkt. Så här hittar du avbokningspolicyn för din vistelse.
Läs avbokningspolicyn innan du bokar
Du kan hitta avbokningsinformation på annonssidan och under bokningsprocessen – innan du betalar.
Hitta avbokningspolicyn för en bekräftad bokning
- Klicka på Resor och välj den bokning du vill kontrollera
- Under Bokningsinformation går du till Avbokningspolicy
- Klicka på Läs mer
- Tryck på Resor och välj den bokning du vill kontrollera
- Under Bokningsinformation går du till Avbokningspolicy
- Tryck på Läs mer
- Tryck på Resor och välj den bokning du vill kontrollera
- Under Bokningsinformation går du till Avbokningspolicy
- Tryck på Läs mer
- Tryck på Resor och välj den bokning du vill kontrollera
- Under Bokningsinformation går du till Avbokningspolicy
- Tryck på Läs mer
Avbokningsfrister och återbetalningar
De tider och datum vi visar för avbokningspolicyer är baserade på boendets lokala tidszon. Avbokningsfrister för att få återbetalningar mäts från incheckningstiden för boendet i dess lokala tidszon, eller från 15.00 om ingen incheckningstid anges.
Om du vill veta hur mycket du kan få i återbetalning kan du börja med att avboka din bokning så visar vi dig en detaljerad sammanställning. Beroende på vistelsens längd, när du avbokar och den avbokningspolicy som gäller för din bokning, kan du få en delvis återbetalning om du avbokar efter incheckning –läs mer om olika avbokningspolicyer.
Läs mer om hur återbetalningar för avbokningar fungerar. Kom ihåg att det återbetalade beloppet aldrig kommer att vara högre än det belopp du faktiskt har betalat vid tiden för avbokningen –läs mer om återbetalningsbelopp.
Förmildrande omständigheter
Har en nödsituation eller naturkatastrof påverkat din bokning? Du kan vara berättigad till en återbetalning på grund av förmildrande omständigheter. Om du behöver avboka med anledning av COVID-19-pandemin kan du läsa mer om dina alternativ.
Problem under en resa
Om du stöter på problem när du anländer till ditt boende som värden inte snabbt kan lösa, kan du vara skyddad enligt vår policy för ombokning och återbetalning.
Gratis avbokningsperiod på 24 timmar för bokningar i Kalifornien
När du bokar en vistelse i Kalifornien minst 72 timmar före incheckning har du 24 timmar på dig att avboka och få en fullständig återbetalning. Vi gör detta för att följa kalifornisk lag och för att förbättra bokningsupplevelsen.
Obs: Du kan ha mer än 24 timmar på dig att be om en fullständig återbetalning, beroende på din värds avbokningspolicy.
Avbokningspolicyer för värdar
Om du är en värd eller vill veta mer om vilka avbokningspolicyer som är tillgängliga, vänligen se avbokningspolicyer för ditt boende.
Relaterade artiklar
- Gäst
Avboka din bokning för en vistelse
Du kan gå till dina resor för att avboka eller ändra din bokning. - Värd
Avbokningspolicyer för ditt boende
Rätt avbokningspolicy beror på dig och ditt boende. Du kan välja en flexibel, måttlig, begränsad eller strikt avbokningspolicy. - Gäst
Hitta ditt återbetalningsbelopp
Storleken på din återbetalning beror på din boknings avbokningspolicy och när du avbokar.