Även om det är sällsynt så kan det hända att en värd är tvungen att avboka en bokning. Vi förstår att detta kan påverka dina planer avsevärt. Om din värd avbokar din bokning i hens boende före incheckning får du en fullständig återbetalning.
Om din värd avbokar din bokning före incheckning får du en fullständig återbetalning, inklusive serviceavgifter, om du väljer att inte boka om.
Baserat på behörighet kan du få Airbnb-bokningskredit som kan användas för att göra en annan bokning direkt. Om du inte använder den inom 72 timmar får du istället en fullständig återbetalning automatiskt. Om du inte är berättigad till bokningskredit kommer din återbetalning att utfärdas omedelbart. Få mer information om hur bokningskredit fungerar.
Din återbetalning kommer att skickas till den betalningsmetod du använde när du bokade. Hur lång tid det tar för dig att få pengarna beror på din bank eller ditt finansinstitut. Hitta de vanligaste återbetalningstiderna.
Varje bokning som görs på Airbnb omfattas av AirCover för gäster, stöd för gäster som upplever problem med sin bokning. Om din värd avbokar hjälper vi dig att boka om ett liknande boende, med hänsyn till plats och bekvämligheter, baserat på tillgänglighet till ett jämförbart pris.
När en avbokning sker får du ett e-postmeddelande med fullständig information, inklusive din återbetalningsinformation.
Om din värd meddelar dig att hen inte längre kan ta emot dig är det inte du som ska avboka. Skicka istället ett meddelande där du begär att hen själv avbokar. Du har då rätt att få en fullständig återbetalning.