Om din värd avbokar din bokning
Även om det är sällsynt så kan det hända att en värd är tvungen att annullera en bokning. Vi förstår att detta kan påverka dina planer avsevärt. Du kan vara trygg i förvissningen om att varje bokning som görs hos Airbnb kommer med AirCover, ett skydd för gäster mot betydande problem, inklusive avbokningar av värdar inom 30 dagar före incheckning.
Om en värd mot förmodan skulle behöva avboka din bokning inom 30 dagar före incheckning får du automatiskt en återbetalning och du kan få hjälp med att hitta ett liknande eller bättre boende att boka om till.
Detta kan du förvänta dig om din bokning avbokas
När en avbokning sker får du ett e-postmeddelande med fullständig information, inklusive din återbetalningsinformation. Återbetalningstiden kan variera beroende på hur du betalade.
Om din avbokning sker inom 30 dagar före incheckning kan vi också hjälpa dig att hitta ett jämförbart eller bättre boende.
Har du frågor? Läs vår omboknings- och återbetalningspolicy för mer information och en översikt över begränsningar för AirCover.
Du kan som alltid kontakta oss om du behöver mer hjälp.
Relaterade artiklar
- GästOm din värd behöver avbokaOm din värd inte kan ta emot dig, avboka inte åt hen utan skicka en avbokningsförfrågan så att du inte går miste om en så stor återbetalning…
- GästFå skydd via AirCoverAirCover är ett skydd från början till slut för Airbnb-gäster.
- VärdVärdavbokningspolicyEftersom avbokningar kan kullkasta gästers resplaner och påverkar förtroendet inom Airbnbs community tillämpas påföljder när värdar avbokar.