Du har 72 timmar på dig att rapportera eventuella problem till din värd eller till Airbnb från det att du har upptäckt dem, om du har några problem med din bokning av ett boende, en tjänst eller en upplevelse.
Så här förbereder du dig:
Även om vi alltid vill att värdar och gäster ska reda ut saker direkt om de kan det, vet vi att det inte alltid är möjligt. Om din värd inte kan lösa problemet, inte svarar eller avböjer din återbetalningsförfrågan är det bara att kontakta oss. Klicka eller tryck på Hjälp på bokningssidan. Någon från vårt team kommer att hjälpa till att lösa problemet.
För bokningar av boende: Om vi upptäcker att det är ett problem som täcks av AirCover för gäster hjälper vi dig att hitta ett liknande boende till jämförbart pris, beroende på tillgänglighet. Om ett liknande boende inte finns tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om ger vi dig en fullständig eller delvis återbetalning.
I en nödsituation, eller om din egen säkerhet hotas, ska du omedelbart kontakta lokal polis eller räddningstjänst. Om du inte känner till lokala nödnummer kan du använda Airbnb för att ringa räddningstjänsten nu.
När det gäller andra säkerhetsproblem kan du alltid nå oss via vår dedikerade trygghetslinje dygnet runt. Kontakta oss via telefon, e-post eller chatt för att få prioriterad tillgång till specialutbildade säkerhetsombud.
Om ditt ärende gäller delning av boende i ditt lokalsamhälle kan du kontakta vårt team för grannskapsstöd.