Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du • Gäst

Om du har ett problem under din bokning

Du har 72 timmar på dig att rapportera eventuella problem till din värd eller till Airbnb från det att du har upptäckt dem, om du har några problem med din bokning av ett boende, en tjänst eller en upplevelse.

Dokumentera problemet och skicka ett meddelande till värden

Så här förbereder du dig:

  • Dokumentera problemet: Om möjligt, ta foton eller filma för att dokumentera problemet, t.ex. en saknad eller trasig bekvämlighet.
  • Skicka ett meddelande till eller prata med din värd: Det är bäst att kontakta din värd vid problem under din bokning av ett boende, en tjänst eller en upplevelse. Det är troligt att hen kommer att kunna hjälpa dig att åtgärda problemet. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt för att informera om situationen.
  • Be om en återbetalning: Om du behöver begära en återbetalning på grund av problemet är chansen större att din värd godkänner din förfrågan om ni kan komma överens om ett belopp först. Skicka en begäran till din värd gällande återbetalning via lösningscentret och tillhandahåll information om problemet tillsammans med fotona eller videon.

Få hjälp av Airbnb för att lösa problemet

Även om vi alltid vill att värdar och gäster ska reda ut saker direkt om de kan det, vet vi att det inte alltid är möjligt. Om din värd inte kan lösa problemet, inte svarar eller avböjer din återbetalningsförfrågan är det bara att kontakta oss. Klicka eller tryck på Hjälp på bokningssidan. Någon från vårt team kommer att hjälpa till att lösa problemet.

När vi kan hjälpa till att omboka bokningar av ett boende

För bokningar av boende: Om vi upptäcker att det är ett problem som täcks av AirCover för gäster hjälper vi dig att hitta ett liknande boende till jämförbart pris, beroende på tillgänglighet. Om ett liknande boende inte finns tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om ger vi dig en fullständig eller delvis återbetalning.

Om det råder en nödsituation eller din säkerhet är hotad

I en nödsituation, eller om din egen säkerhet hotas, ska du omedelbart kontakta lokal polis eller räddningstjänst. Om du inte känner till lokala nödnummer kan du använda Airbnb för att ringa räddningstjänsten nu.

När det gäller andra säkerhetsproblem kan du alltid nå oss via vår dedikerade trygghetslinje dygnet runt. Kontakta oss via telefon, e-post eller chatt för att få prioriterad tillgång till specialutbildade säkerhetsombud.

Om det uppstår ett problem relaterat till delning av boende i ditt lokalsamhälle

Om ditt ärende gäller delning av boende i ditt lokalsamhälle kan du kontakta vårt team för grannskapsstöd.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

  • Guide • Gäst

    AirCover för gäster

    Alla bokningar av boenden inkluderar AirCover för gästerna. Om det finns ett allvarligt problem med ditt Airbnb-boende som din värd inte kan lösa hjälper vi dig att hitta ett liknande boende till jämförbart pris, beroende på tillgänglighet, eller ger dig en fullständig eller delvis återbetalning.
  • Så gör du • Gäst

    Avboka under din vistelse

    Du måste påbörja en förfrågan om att avboka din bokning inom 72 timmar efter att du har upptäckt ett problem för att vara berättigad till en återbetalning.
  • Community-policy

    Omboknings- och återbetalningspolicy för boenden

    Läs vår omboknings- och återbetalningspolicy för boenden.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem