Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du
Gäst

Om något slår fel under din vistelse

Skicka meddelande till din värd

Om ett problem uppstår kan du försöka prata med din värd först. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt från din inkorg för att låta hen veta vad som händer.

Om du behöver begära en fullständig eller delvis återbetalning på grund av problemet är det större chans att din värd godkänner din förfrågan om ni kan komma överens om ett belopp först.

Skicka en begäran om återbetalning

Så här förbereder du dig:

  1. Samla bevis: Om möjligt, ta foton eller videoklipp för att dokumentera problem som t.ex. en saknad eller trasig bekvämlighet.
  2. Skicka din förfrågan: Du beskriver problemet, tillhandahåller foton eller videoklipp om du kan och meddelar värden hur du vill lösa problemet.
  3. Vänta på svar: Om din värd avböjer eller inte svarar kan du be Airbnb att gå in och hjälpa till. Airbnb kommer att hänvisa till omboknings- och återbetalningspolicyn för att avgöra vilken hjälp vi kan ge.

    Involvera Airbnb

    Även om vi alltid vill att värdar och gäster ska reda ut saker direkt om de kan, vet vi att det inte alltid är möjligt. Om det uppstår ett problem som du inte kan lösa med din värd (eller om din värd avböjer eller inte svarar på din återbetalningsförfrågan), berätta då det för oss så kommer någon från vårt team att gå in och hjälpa till.

    Om vi ser att problemet täcks av AirCover får du en fullständig eller delvis återbetalning eller, beroende på omständigheterna, så hittar vi ett liknande eller bättre boende åt dig.

    Kom ihåg att du har 72 timmar på dig att rapportera eventuella problem till oss från tiden för upptäckten.

    Obs! Om en nödsituation uppstår eller om du upplever att din personliga säkerhet är hotad ska du omedelbart kontakta lokal polis eller räddningstjänst. Om du inte känner till lokala larmnummer kan du hitta dem i Airbnb-appen. När det gäller andra säkerhetsproblem kan du alltid nå oss via vår dedikerade trygghetslinje som är öppen dygnet runt. Läs mer om hur du kan kontakta oss i vårt hjälpcenter.

    Hjälpte denna artikel?

    Relaterade artiklar

    Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
    Logga in eller bli medlem