Om något slår fel under din vistelse
Skicka meddelande till din värd
Om ett problem uppstår kan du försöka prata med din värd först. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt från din inkorg för att låta hen veta vad som händer.
Om du behöver begära en fullständig eller delvis återbetalning på grund av problemet är det större chans att din värd godkänner din förfrågan om ni kan komma överens om ett belopp först.
Skicka en begäran om återbetalning
Så här förbereder du dig:
- Samla bevis: Om möjligt, ta foton eller videoklipp för att dokumentera problem som t.ex. en saknad eller trasig bekvämlighet.
- Skicka din förfrågan: Du beskriver problemet, tillhandahåller foton eller videoklipp om du kan och meddelar värden hur du vill lösa problemet.
- Vänta på svar: Om din värd avböjer eller inte svarar kan du be Airbnb att gå in och hjälpa till. Airbnb kommer att hänvisa till omboknings- och återbetalningspolicyn för att avgöra vilken hjälp vi kan ge.
Involvera Airbnb
Även om vi alltid vill att värdar och gäster ska reda ut saker direkt om de kan, vet vi att det inte alltid är möjligt. Om det uppstår ett problem som du inte kan lösa med din värd (eller om din värd avböjer eller inte svarar på din återbetalningsförfrågan), berätta då det för oss så kommer någon från vårt team att gå in och hjälpa till.
Om vi ser att problemet täcks av AirCover får du en fullständig eller delvis återbetalning eller, beroende på omständigheterna, så hittar vi ett liknande eller bättre boende åt dig.
Kom ihåg att du har 72 timmar på dig att rapportera eventuella problem till oss från tiden för upptäckten.
Obs! Om en nödsituation uppstår eller om du upplever att din personliga säkerhet är hotad ska du omedelbart kontakta lokal polis eller räddningstjänst. Om du inte känner till lokala larmnummer kan du hitta dem i Airbnb-appen. När det gäller andra säkerhetsproblem kan du alltid nå oss via vår dedikerade trygghetslinje som är öppen dygnet runt. Läs mer om hur du kan kontakta oss i vårt hjälpcenter.
Relaterade artiklar
- GästFå skydd via AirCoverAirCover är ett skydd från början till slut för Airbnb-gäster.
- GästVad som är och inte är skyddat av AirCoverAirCover är ett omfattande skyddsprogram som ingår gratis med varje bokning, och skyddar dig från många problem som kan uppstå under din vis…
- Standarder för värdtillförlitlighetVänligen läs våra standarder för värdtillförlitlighet.