Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du
Gäst

Om du har ett problem under din vistelse

Du har 72 timmar på dig att rapportera eventuella problem till din värd eller till Airbnb från och med tidpunkten för upptäckten.

Dokumentera problemet och skicka ett meddelande till din värd

Så här förbereder du dig:

  • Dokumentera problemet: Om möjligt, ta foton eller filma för att dokumentera t.ex. en saknad eller trasig bekvämlighet.
  • Skicka ett meddelande till din värd: Din värd är din bästa kontaktpunkt vid problem under din vistelse. Det är troligt att hen kommer att kunna hjälpa dig att åtgärda problemet. Du kan skicka ett meddelande till din värd direkt för att informera hen om situationen.
  • Be om en återbetalning: Om du behöver begära en återbetalning på grund av problemet är chansen större att din värd godkänner din förfrågan om ni kan komma överens om ett belopp först. Skicka en begäran till din värd gällande återbetalning via lösningscentret och tillhandahåll information om problemet tillsammans med fotona eller videon.

Få hjälp från Airbnb

Även om vi alltid vill att värdar och gäster ska reda ut saker direkt om de kan, vet vi att det inte alltid är möjligt. Om din värd inte kan lösa problemet, inte svarar alls eller avböjer din återbetalningsförfrågan är det bara att kontakta oss. Klicka eller tryck på Hjälp på bokningssidan. Någon från vårt team kommer att kliva in och hjälpa till att lösa problemet.

Om vi upptäcker att det är ett problem som täcks av AirCover för gäster, hjälper vi dig att hitta ett liknande boende till jämförbart pris, beroende på tillgänglighet. Om ett liknande boende inte finns tillgängligt eller om du föredrar att inte boka om ger vi dig en fullständig eller delvis återbetalning.

I en nödsituation, eller om din egen säkerhet hotas, ska du omedelbart kontakta lokal polis eller räddningstjänst. Om du inte känner till lokala larmnummer kan du hitta dem i vårt trygghetscenter i Airbnb-appen. Om ditt ärende gäller delning av boende i ditt lokalsamhälle kan du kontakta vårt team som ansvarar för grannskapsstöd. När det gäller andra säkerhetsproblem kan du alltid nå oss via vår dedikerade trygghetslinje som är öppen dygnet runt. Kontakta oss via telefon, e-post eller chatt.

Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

  • Gäst

    AirCover för gäster

    Alla bokningar inkluderar AirCover för gäster. Om det finns ett allvarligt problem med ditt Airbnb-boende som din värd inte kan lösa hjälper…
  • Gäst

    Avboka under din vistelse

    Vår policy för ombokning och återbetalning kan hjälpa till vid situationer där boendet eller bekvämligheterna inte är som du förväntat dig.
  • Gäst

    Policy för ombokning och återbetalning

    Vänligen granska vår policy för ombokning och återbetalning.
Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem