Hoppa till innehåll
Gå till hjälpinnehållet

Vad händer om en värd meddelar att boendet jag redan har betalt för inte längre är tillgängligt, men att det finns ett alternativt boende?

Även om du redan har gjort din bokning är det ditt eget val om du vill godkänna eller avböja en värds erbjudande om att boka ett alternativt boende.

Innan du betalar för en vistelse

Om du ännu inte har en bekräftad bokning och värden erbjuder dig ett annat boende än det ni diskuterat kan du göra din bokning för detta boende eller helt enkelt leta efter ett nytt ställe. Du har ingen skyldighet att godkänna det nya boendet och du bör se till att det fungerar för din resa innan du bokar.

När du har betalat för din bokning

Om din värd ber dig att bo i ett annat boende än det du ursprungligen bokade, och du är okej med att byta, kan antingen du eller din värd ändra din bokning. Se till att kontrollera detaljerna för det nya boendet innan du godkänner ett byte.

Om du inte är okej med ett byte eller din värd ber dig att byta utan att officiellt ändra bokningen på Airbnb, be värden att annullera din bokning så att du kan få en fullständig återbetalning eller hitta ett annat boende som bättre passar din vistelse.

När du har checkat in

Om du redan har checkat in och du känner att boendet inte är det du bokade på webbplatsen, följ stegen för att dokumentera problemet, så kommer vår gästkompensationspolicy att se till att du antingen får boendet du bokat eller en återbetalning.