Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Väntetiderna är längre än normalt just nu
    På grund av coronaviruset (COVID-19) får vi för närvarande in ett stort antal förfrågningar och arbetar med minskad personal. Om du har en bokning som är mer än 72 timmar fram i tiden får du gärna kontakta oss närmare ditt incheckningsdatum så att vi kan hjälpa dem som behöver omedelbar hjälp. För att ändra eller avboka en bokning, gå till din resesida eller din kontrollpanel som värd.

    Vilka alternativ har jag för att avboka en bokning av ett ställe på grund av coronaviruset (COVID-19)?

    Beroende på när du bokade din bokning kan din avbokning omfattas fullt ut avvår policy gällande förmildrande omständigheter. Om din bokning inte omfattas automatiskt har vi ytterligare alternativ.

    För gäster

    Om din bokning inte är berättigad enligt vår policy gällande förmildrande omständigheter kan du kontrollera din bokning för att ta reda på om den har flexibla avbokningsalternativ. Om den har det kan du använda de standardalternativ för ändring eller avbokning som finns tillgängliga.

    Begär en avbokning från din värd

    Om din bokning gjordes före den 10 mars 2020, med ett incheckningsdatum innan den 1 juni 2020 eller om bokningen gjordes mellan den 10 mars och den 1 juni 2020 kan du eventuellt be om en avbokning direkt från din värd och få en fullständig återbetalning.

    Du måste logga in på ditt konto från en webbläsare (inte via Airbnb-appen) för att kunna göra detta. En banner på sidan Ändra eller avboka ger information om hur du begär en återbetalning från din värd.

    1. Gå till Resor och leta reda på resan du vill avboka
    2. Klicka eller tryck på Visa reseinformation
    3. Från översikt, klicka eller tryck påVisa information
    4. Klicka eller tryck på Ändra eller avboka
    5. Under Avboka bokning, klicka eller tryck på Nästa
    6. Välj COVID-19 (coronavirus) som anledning till att du avbokar
    7. Klicka eller tryck på Be om fullständig återbetalning

    Värden får upp till 48 timmar på sig att svara eller 24 timmar om bokningen börjar inom en vecka. Om han eller hon godkänner avbokningen skickar vi återbetalningen till din ursprungliga betalningsmetod, inklusive serviceavgiftsbeloppet. Läs mer om hur återbetalningar fungerar.

    Om värden inte godkänner kan du fortfarande avboka och din återbetalning bestäms av värdens standardavbokningspolicy.

    Andra alternativ

    Om din bokning inte kvalificerar för policyn gällande förmildrande omständigheter eller om din värd inte godkänner avbokningen kan du alltid skicka ett meddelande till din värd för att ta reda på om han eller hon är villig att ge dig enstörre återbetalning via Lösningscentret.

    För värdar

    Om en gäst begär en avbokning får du ett e-postmeddelande med frågan om du godkänner en fullständig återbetalning. Om incheckningstiden är inom 7 dagar har du 24 timmar på dig att svara, annars har du 48 timmar på dig att svara. För att svara på en förfrågan:

    1. Från e-postmeddelandet klickar eller trycker du på Svara gäst, du kommer att tas till Airbnb
    2. Klicka antingen påGe en fullständig återbetalning eller Avböj återbetalning

    Om du samtycker till att ge en fullständig återbetalning påverkas inte din Superhost-status.

    Andra alternativ

    Om du vill avboka en bokning på grund av COVID-19 som inte är berättigad enligt vår policy gällande förmildrande omständigheter kan du skicka ett meddelande till din gäst och be honom eller henne att avboka bokningen. Påföljder för värdar gäller inte avbokningar som påbörjats av gäster.

    Om gästen inte samtycker till att avboka kan du fortfarande avboka bokningen, men påföljder kommer att tillämpas.

    Logga in om du vill ha personligt stöd

    Få hjälp med dina bokningar, ditt konto, m.m.
    Bli medlem