Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Kinesiska fastlandet: Förmildrande omständigheter för COVID-19

    Denna artikel förklarar täckningen för COVID-19 enligt vår policy gällande förmildrande omständigheter för bokningar gjorda av gäster från det kinesiska fastlandet och bokningar av boenden och Airbnb-upplevelser på det kinesiska fastlandet. Om en bokning redan har påbörjats (incheckningen har passerat) gäller inte denna förmildrande omständighet. Läs den globala artikeln gällande förmildrande omständigheter för COVID-19 för att få information om andra bokningar.

    För gäster med bokningar på det kinesiska fastlandet

    • Om du reser från det kinesiska fastlandet till en annan destination på det kinesiska fastlandet gäller denna policy gällande förmildrande omständigheter för alla bokningar som gjorts den 28 januari 2020 eller tidigare, med ett incheckningsdatum mellan den 28 januari 2020 och den 1 april 2020. Bokningar som gjorts den 28 januari 2020 eller tidigare med ett incheckningsdatum efter den 1 april 2020, eller bokningar som gjorts efter den 28 januari 2020, omfattas inte av vår policy gällande förmildrande omständigheter, utom när gästen eller värden för närvarande är sjuk med COVID-19. Värdens avbokningspolicy gäller som vanligt.
    • Om du reser till det kinesiska fastlandet från någon plats utanför det kinesiska fastlandet kan du läsa vår globala artikel gällande förmildrande omständigheter för COVID-19 för att få information om vad som omfattas.

    För värdar med bokningar på det kinesiska fastlandet

    • Om din gäst reser från det kinesiska fastlandet gäller denna policy gällande förmildrande omständigheter för alla bokningar som gjorts den 28 januari 2020 eller tidigare, med ett incheckningsdatum mellan den 28 januari 2020 och 1 april 2020. Bokningar som gjorts den 28 januari 2020 eller tidigare med ett incheckningsdatum efter den 1 april 2020, eller bokningar som gjorts efter den 28 januari 2020, omfattas inte av vår policy gällande förmildrande omständigheter, utom när gästen eller värden för närvarande är sjuk med COVID-19.
    • Om din gäst reser från en plats utanför det kinesiska fastlandet kan du läsa vår globala artikel gällande förmildrande omständigheter för COVID-19 för att få information om vad som omfattas.

    Så fungerar det

    Om din bokning omfattas kommer den att markeras som sådan på sidan med bokningsuppgifter (återfinns under Resor om du är gäst, eller i din kontrollpanel om du är värd).

    För gäster: Om du avbokar en omfattad bokning kommer du att få en fullständig återbetalning. Du behöver inte kontakta oss i det här fallet. Mer om hur återbetalningar fungerar.

    För värdar: Om du avbokar en täckt bokning debiteras du inte, din Superhost-status påverkas inte och Airbnb återbetalar alla serviceavgifter. Du behöver inte kontakta oss i det här fallet.

    Om din bokning inte omfattas gäller värdens avbokningspolicy som vanligt. Vi uppmuntrar dig att ta kontakt med din värd eller gäst för att diskutera avbokningar och återbetalningar.

    Mer information

    Du kan också läsa vår policy gällande förmildrande omständigheter för att få veta mer om täckning för situationer som inte är relaterade till COVID-19.

    Vi ber alla medlemmar i vår community att ha respekt, inkludering och vår antidiskrimineringspolicy i åtanke när de interagerar med andra medlemmar i vår community.

    Vi kommer att fortsätta se över tillämpningen av denna policy. Vänligen återkom till denna sida för uppdateringar och ny information.

    Fick du den hjälp du behövde?

    Logga in om du vill ha personligt stöd

    Få hjälp med dina bokningar, ditt konto, m.m.
    Bli medlem