Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Omfattar policyn gällande förmildrande omständigheter min bokning under COVID-19-pandemin?

    Vår officiella artikel förklarar i detalj hur policyn gällande förmildrande omständigheter gäller för avbokningar som görs på grund av COVID-19.

    Här följer en sammanfattning som hjälper dig att avgöra om din bokning är berättigad.

    Din bokning är berättigad om allt följande stämmer

    • Du bokade senast den 14 mars 2020
      • och incheckningsdatumet är mellan imorgon och 31 oktober 2020
      • och du har inte redan avbokat den
      • och du har inte redan checkat in
      • och pandemin hindrar dig från att genomföra din bokning

    Om allt detta stämmer kan du avboka den själv så får du alternativ för avbokning och återbetalning under processen. För att avboka enligt policyn behöver du dokumentera eller intyga att du inte kan genomföra din bokning på grund av COVID-19.

    Obs: Om du är sjuk i COVID-19 kan du avboka enligt policyn oavsett din bokningsinformation genom att kontakta vårt kundtjänstteam. Du kommer att bli ombedd att verifiera detta med dokumentation.

    Din bokning är inte berättigad om du avbokar på grund av COVID-19 och något av följande stämmer

    • Den bokades efter den 14 mars 2020 eller
    • Incheckningsdatumet är efter den 31 oktober 2020 eller
    • Den har redan avbokats eller
    • Du har redan checkat in

    Om du inte är berättigad och du avbokar kommer din återbetalning att regleras av din värds avbokningspolicy och vi kommer att visa ditt återbetalningsbelopp innan du bekräftar avbokningen. I detta fall görs värdutbetalningar och gäståterbetalningar enligt den värdavbokningspolicy du godkände när du bokade.

    Obs: När en bokning avbokas skickar Airbnb eventuella utbetalningar till värden och återbetalningar till gästen enligt värdens avbokningspolicy. Av denna anledning kommer bokningar som avbokades innan täckningen tillkännagavs eller förlängdes inte att omprövas.

    Ytterligare alternativ om din bokning inte är berättigad

    Om dina planer är flexibla kan du överväga att samarbeta med din värd för att ändra bokningen till ett senare datum.

    Du kan också kontakta din värd för att be om en ytterligare återbetalning, och om hen samtycker kan hen använda lösningscentret för att överföra pengar till dig på ett säkert sätt.

    Mer information

    Vi fortsätter att övervaka COVID-19-pandemin och har för avsikt att tillhandahålla uppdateringar om policyn den 1:a och 15:e varje månad. Om din bokning börjar efter den 31 oktober 2020 kan du återkomma den 1 oktober 2020 för en uppdatering om berättigande.

    Relaterade artiklar
    Fick du den hjälp du behövde?

    Logga in om du vill ha personligt stöd

    Få hjälp med dina bokningar, ditt konto, m.m.
    Bli medlem