Så gör du
•
Värd
När en gäst inte dyker upp på sin bokning
När en gäst inte dyker upp på sin bokning
Du var redo för gäster, men de dök inte upp. Oroa dig inte, vi släpper utbetalningen för en avbokad bokning enligt vad som beskrivs i avbokningspolicyn.
Om detta är första gången du är värd kan vi komma att hålla kvar utbetalningen i 30 dagar efter det att bokningen bekräftades. Läs mer om utbetalningar.
Håll kontakten
Det är en bra idé att hålla kontakten med dina gäster innan de anländer. Du hittar deras information i resplanen.
- Airbnb-meddelanden: Leta reda på dina gästers meddelanden i din inkorg och skicka ett meddelande. Meddelandepåminnelser skickas till deras e-postadress och som aviseringar i Airbnb-appen
- Telefon: Telefonnummer listas i Bokningar
Tänk på att många gäster inte har tillgång till en telefon när de reser, eller kan uppleva reseförseningar som påverkar deras ankomsttid.
Hjälpte denna artikel?