Få skydd via AirCover
AirCover är ett omfattande skydd för Airbnb-gäster, inkluderat gratis med varje bokning. Det inkluderar skydd mot avbokningar av värdar, felaktigheter i annonsen och andra problem som problem med incheckning, samt en säkerhetslinje dygnet runt.
Om du är en värd, läs mer om AirCover för värdar och de senaste förbättringar vi har gjort.
Bokningsgaranti
I det osannolika fall en värd behöver avboka din bokning inom 30 dagar före incheckning hittar vi ett liknande eller bättre boende åt dig, eller så återbetalar vi dig.
Om din värd avbokar din bokning
Få information om vad som är skyddat och hur du ber om ersättning.
Incheckningsgaranti
Om du inte kan checka in i ditt boende och värden inte kan lösa problemet hittar vi ett liknande eller bättre boende åt dig under hela din ursprungliga vistelse, eller så återbetalar vi dig.
Om du inte kan komma i kontakt med din värd
När du har en bekräftad bokning kommer du att ha din värds e-postadress och telefonnummer i meddelandetråden för din resa.
Get-What-You-Booked Guarantee
Om du vid något tillfälle under din vistelse upptäcker att ditt boende inte är som annonserat - till exempel slutar kylskåpet att fungera och din värd kan inte enkelt fixa det, eller om det har färre sovrum än annonserat - har du tre dagar på dig att rapportera det och vi hittar ett liknande eller bättre boende åt dig, annars återbetalar vi dig.
Vad finns att göra om boendet du bor på inte är rent vid incheckning
Om du checkar in och boendet inte är rent kan du kontakta din värd och kontakta oss sedan. Problem måste rapporteras till oss senast 72 timmar efter det att du upptäckt dem.
Om något går fel under din vistelse
Vi rekommenderar att du skickar ett meddelande till din värd via Airbnb så att de kan åtgärda problemet. Om du inte kan nå dem kan du be oss om hjälp.
Säkerhetslinje dygnet runt
Om du någonsin känner dig otrygg finns vi här för att hjälpa dig att få prioriterad tillgång till särskilt utbildade säkerhetsagenter som kommer att hjälpa dig med dina säkerhetsproblem eller direkt ansluta dig till lokala nödmyndigheter, dag eller natt.
Få hjälp eller kontakta Airbnb
Behöver du nå oss? Så här gör du. Du kan ringa eller skicka ett meddelande till oss när som helst.
AirCover och ditt skydd
AirCover skyddar dig från många problem som kan uppstå under din vistelse - som värmen som går ut på vintern - men det inkluderar inte fler mindre olägenheter, som en trasig brödrost.
Om ett problem uppstår under din vistelse rekommenderar vi att du tar kontakt med din värd först för att se om hen lätt kan lösa problemet. Om de inte kan, har du 72 timmar från det att du först upptäcker problemet att kontakta oss så ska vi undersöka det. Om vi upptäcker att problemet är skyddat av AirCover kommer vi att ge dig en fullständig eller delvis återbetalning, eller, beroende på omständigheterna, hitta dig ett liknande eller bättre ställe att bo på.
Läs mer om vad som är och inte är skyddat av AirCover.
Observera att det finns några typer av bokningar med skydd som är mer skräddarsydda för deras unika natur: Airbnb Luxe följer Luxe-omboknings- och återbetalningspolicyn och Airbnb-upplevelser skyddas av vår gästkompensationspolicy för upplevelser.
Relaterade artiklar
- GästVad som är och inte är skyddat av AirCoverAirCover är ett omfattande skyddsprogram som ingår gratis med varje bokning, och skyddar dig från många problem som kan uppstå under din vis…
- GästFå hjälp eller kontakta Airbnbs kundtjänstDe flesta värdar och gäster kan snabbt lösa problem på egen hand. Ta reda på olika sätt att få den hjälp du behöver före, under eller efter …
- GästOm din värd annullerar din bokningOm din bokning avbokas av din värd ger vi dig automatiskt en fullständig återbetalning.