Hoppa till innehåll
Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Hur skickar jag ett specialerbjudande till en gäst?

    Om en potentiell gäst skickar dig ett meddelande innan hen gör en bokning kan du skicka hen ett anpassat pris eller specialerbjudande inom meddelandetråden.

    Så fungerar det

    För att skicka ett specialerbjudande:

    1. Gå till din Inkorg
    2. Öppna meddelandet från gästen
    3. Klicka på Specialerbjudande
    4. Under Delsumma skriver du in det pris du vill erbjuda för vistelsen
      • Priset bör inkludera bokningens alla nätter
      • Se till att inkludera städavgiften samt eventuella ytterligare avgifter för husdjur eller gäster
      • Inkludera inte skatter eller serviceavgiften (dessa kommer att läggas till automatiskt)
      • Inkludera inte någon säkerhetsdeposition (den kommer att hanteras som vanligt)
    5. Klicka på Skicka specialerbjudande

    Om du har diskuterat att erbjuda gästen ett annat boende, eller att ändra datumen eller antalet personer, har du även möjlighet att inkludera detta i ditt erbjudande. Om du vill erbjuda hen ett annat boende måste det vara ett boende på samma värdkonto.

    Hur gäster svarar

    När du väl har skickat specialerbjudandet kommer vi att meddela gästen. Hen får detaljerna, inklusive det nya priset med separata radposter för skatter och serviceavgiften.

    Gästen har 24 timmar på sig att godkänna. Om hen godkänner kommer bokningen automatiskt att bekräftas.

    Så fungerar specialerbjudanden med din kalender

    Ett specialerbjudande blockerar inte datum i din kalender om det inte har godkänts av gästen.

    Du kan erbjuda flera gäster ett specialerbjudande för samma datum (även för samma boende). Vi rekommenderar att du är öppen med dina potentiella gäster om att andra är intresserade av samma datum.

    Felsökning

    Om gästen redan har skickat en bokningsförfrågan eller har en bekräftad bokning kommer du inte att ha möjlighet att skicka ett specialerbjudande. Du kan dock uppdatera en befintlig bokning, inklusive priset, genom att ändra bokningen.

    Om du inte har möjlighet att skicka ett specialerbjudande kan du kontrollera att datumen inte är blockerade i din kalender eller att du inte har några väntande bokningsförfrågningar för samma datum. Om du har en väntande förfrågan från en annan gäst måste du först avböja den innan du kan skicka ett specialerbjudande.

    Fick du den hjälp du behövde?

    Relaterade artiklar