Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du
Gäst

Avboka under din vistelse

Om något oväntat dyker upp under din vistelse rekommenderar vi att du först skickar ett meddelande till din värd för att diskutera en lösning. Det är troligt att de kommer att hjälpa dig att fixa det direkt. Om du vill begära en återbetalning eller avboka din bokning kan vi hjälpa dig att påbörja en förfrågan tillsammans med din värd.

Skicka meddelande till din värd

I allmänhet är det en bra idé att försöka prata med din värd först. Du kan skicka meddelanden till din värd direkt från din inkorg för att diskutera en lösning. Om du kommer överens med din värd om en lösning är det större chans att din förfrågan godkänns. Om ditt problem redan har åtgärdats av din värd och du kan fortsätta din vistelse, hoppa över följande steg.

Påbörja en förfrågan inom 24 timmar

Om du fortfarande behöver avboka din bokning under din vistelse kan vi hjälpa dig att påbörja en förfrågan för att lösa problemet med din värd. När du gör detta kan du välja att be din värd att lösa problemet, begära en delvis återbetalning eller begära att avboka din bokning och få en fullständig återbetalning. Om hen godkänner din förfrågan kommer din återbetalning att skickas till den betalningsmetod du använde när du genomförde bokningen. Om din värd avböjer eller inte svarar kan du be Airbnb att gå in och hjälpa till.

  1. Samla bevis: Om möjligt, ta foton eller videoklipp för att dokumentera problem som t.ex. en saknad eller trasig bekvämlighet.
  2. Skicka en förfrågan till din värd: Du beskriver problemet, tillhandahåller foton om du kan och meddelar värden hur du vill lösa problemet. Det är viktigt att få hjälp inom 24 timmar efter att problemet upptäcktes. Annars kan ditt återbetalningsbelopp påverkas.
  3. Vänta på deras svar: Om hen avböjer eller inte svarar inom en timme kan du be Airbnb att gå in och hjälpa till. Airbnb kommer att hänvisa till gästkompensationspolicyn för att hjälpa dig att lösa problemet.
Hjälpte denna artikel?

Relaterade artiklar

Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
Logga in eller bli medlem