Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Avboka under din vistelse

    Om något oväntat inträffar under din vistelse är det i allmänhet en bra idé att försöka prata med din värd först – de flesta värdar föredrar att snabbt lösa ett problem genom att åtgärda det, erbjuda en delvis återbetalning eller bådadera. Du kan skicka meddelanden till din värd från din inkorg.

    Om du når en överenskommelse med din värd som inkluderar återbetalning kan du skicka en återbetalningsförfrågan till din värd. Du kan begära en delvis återbetalning om du vill fortsätta din vistelse eller en fullständig återbetalning om du hellre vill avboka din bokning.

    Reseproblem som berättigar till ett anspråk enligt gästkompensationspolicyn

    Gästkompensationspolicyn har ytterligare information, men här är en översikt över vad som omfattas:

    • Ingen åtkomst till boendet, till exempel om värden tillhandahåller fel kod till det låsta nyckelskåpet och inte kan nås, eller om hen ändrar din bokning till ett annat boende utan ditt samtycke.
    • Boendet är inte säkert eller rent vid ankomst, inklusive smutsiga sängkläder, farliga skadedjur eller insekter, eller säkerhets- eller hälsorisker.
    • Viktiga bekvämligheter saknas eller fungerar inte, till exempel att köket håller på att byggas om, att poolen inte är underhållen under sommarmånaderna, eller att värmesystemet är trasigt under vintern.
    • Boendet är inte som det beskrevs i annonsbeskrivningen, till exempel är antalet rum eller sängar olika, eller så saknas tillgänglighetsfunktioner.

    Skicka din förfrågan inom 24 timmar

    Om du stöter på ett reseproblem som något av ovanstående vid något tillfälle under din resa:

    1. Samla bevis: Om möjligt, ta foton eller videoklipp för att dokumentera problem som smutsiga sängkläder eller felaktiga åtkomstkoder.
    2. Skicka en förfrågan till din värd: Du har möjlighet att be din värd att fixa problemet eller begära en återbetalning. Det är viktigt att få hjälp inom 24 timmar efter att reseproblemet upptäcktes. Annars kan ditt återbetalningsbelopp påverkas.
    3. Vänta på svaret: Vi håller dig uppdaterad om vad din värd säger. Din värd har en timme på sig att svara. Annars går vi in och hjälper till.
    Fick du den hjälp du behövde?

    Relaterade artiklar