Hoppa till innehåll
Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Vad händer om jag behöver avboka på grund av ett problem med boendet eller värden?

    Om något oväntat inträffar under din vistelse är det i allmänhet en bra idé att försöka prata med din värd först – de flesta värdar föredrar att snabbt lösa ett problem genom att åtgärda det, erbjuda en delvis återbetalning eller bådadera. Du kan skicka meddelanden till din värd från din inkorg.

    Om du kommer fram till en överenskommelse med din värd som inkluderar återbetalning kan du och din värd använda lösningscentret för att skicka och ta emot pengar. Om din värd avbokar din bokning får du alltid en fullständig återbetalning, inklusive alla avgifter och skatter.

    Men om din värd inte kan eller vill hjälpa till kan du vara berättigad till en fullständig återbetalning enligt vår gästkompensationspolicy om du kontaktar Airbnb inom 24 timmar efter att du upptäckt problemet.

    Reseproblem som är berättigade till ett anspråk enligt gästkompensationspolicyn

    Gästkompensationspolicyn har ytterligare detaljer, men här är en översikt över vad som omfattas:

    • Ingen tillgång till boendet, t.ex. om värden tillhandahåller fel kod för det låsta nyckelskåpet och inte kan nås, eller om hen ändrar din bokning till ett annat boende utan ditt samtycke
    • Boendet är inte säkert eller rent vid ankomst, inklusive smutsiga sängkläder, farliga skadedjur eller insekter, eller säkerhets- eller hälsorisker
    • Viktiga bekvämligheter saknas eller fungerar inte, t.ex. köket håller på att renoveras, poolen är i dåligt skick under sommarmånaderna eller värmepannan är trasig under vintern
    • Stället är inte som det beskrevs i annonsbeskrivningen, t.ex. antalet rum eller sängar stämmer inte, eller tillgänglighetsfunktioner saknas

    Skicka in ditt anspråk inom 24 timmar

    Om du stöter på ett reseproblem som ett av de ovanstående när som helst under din resa:

    1. Samla bevis: Om möjligt, ta foton eller videoklipp för att dokumentera problem som smutsiga sängkläder eller felaktiga koder för tillgång till boendet
    2. Kontakta oss: Skicka ett meddelande eller ring till Airbnb inom 24 timmar efter att du upptäckt reseproblemet och dela dina foton eller videoklipp
    3. Förbli tillgänglig: Vi kommer att behöva följa upp med fler steg som är specifika för dig
    Fick du den hjälp du behövde?

    Relaterade artiklar