Hur återställer eller ändrar jag mitt lösenord?
Om du har glömt ditt lösenord, aldrig har skapat något eller har problem med att logga in på ditt Airbnb-konto, måste du återställa ditt lösenord.
Om du kan ditt lösenord kan du ändra det när du vill.
Återställa ditt lösenord
Om du behöver återställa ditt lösenord:
- Gå till sidan för återställning av lösenord
- Ange e-postadressen du använder med Airbnb
- Klicka eller tryck på Skicka återställningslänk
Du kommer att få en länk via e-post för att återställa ditt lösenord.
Obs:
- Återställningslänkar är tidskänsliga och för engångsbruk
- Se till att du kontrollerar det senaste e-postmeddelandet om du begärde en återställningslänk mer än en gång
- Du kan behöva inaktivera din e-posttjänsts förhandsgranskning av länkar (t.ex. Outlook) eller funktionen för genomsökning av e-post, då de kan göra så att länken förfaller innan du öppnar den
Ändra ditt lösenord
Om du kan ditt nuvarande lösenord och vill ändra det:
- Gå till Konto > Inloggning och säkerhet
- Bredvid Lösenord klickar eller trycker du på Uppdatera
- Ange ditt nuvarande lösenord
- Ange och bekräfta ditt nya lösenord
- Klicka eller tryck på Uppdatera lösenord
Skapa ett lösenord om du inte har gjort det
Om du skapade ett konto med Airbnb genom att ansluta via Facebook, Google, Apple eller med hjälp av ditt telefonnummer behövde du inte skapa något lösenord.
Om du vill skapa ett lösenord för Airbnb:
- Logga ut från ditt Airbnb-konto
- Följ stegen ovan för att återställa ditt lösenord
När du väl har skapat ett Airbnb-lösenord kan du fortsätta att logga in via Facebook, Google, Apple eller ditt telefonnummer som du brukar göra. Du kan också logga in med din e-postadress och det lösenord du just skapade.