Om en befintlig betalningsmetod i ditt konto är felaktig (t.ex. ett utgånget betalkort) kan du uppdatera den eller lägga till en ny betalningsmetod.
Du kan lägga till ett kredit- eller bankkort eller en annan betalningsmetod i ditt konto.
Gäster med betalningsmetoder baserade i vissa länder, såsom Indien och Brasilien, kan kanske inte lägga till en betalningsmetod på sitt konto. I detta fall måste du lägga till dina betalningsuppgifter på betalningssidan när du bokar. Läs mer om vilka betalningsmetoder som accepteras i enskilda länder.
Du kan ta bort en betalningsmetod från ditt konto om den inte används för en väntande eller aktiv bokning eller en tidigare bokning som avslutades för mindre än 14 dagar sedan. Du kan inte heller ta bort din betalningsmetod om din värd har begärt en återbetalning från dig och Airbnb granskar förfrågan.
Du kan välja vilken betalningsmetod som ska visas först i din lista över tillgängliga betalningsmetoder.