Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Så gör du
Gäst

Redigera, ta bort eller lägga till en betalningsmetod

Om en befintlig betalningsmetod i ditt konto är felaktig (t.ex. ett utgånget betalkort) kan du uppdatera den eller lägga till en ny betalningsmetod.

    Redigera en betalningsmetod för kommande betalningar

    Om du har en befintlig bokning med betalningar planerade för ett framtida datum, t.ex. ett månadsboende, kan du ändra betalningsmetod för de planerade framtida betalningarna.

    Obs! Betalningsmetoden kan endast ändras för schemalagda framtida betalningar. Det går inte att ändra betalningsmetoden för den första betalningen när bokningen bekräftats.

    1. Gå till Resor och välj den resa du vill ändra
    2. Välj din bokning under Vad du har bokat
    3. Under Betalningsinformation klickar du på Hämta kvitton och hantera betalningar
    4. I Din betalningsinformation går du till Planerade betalningar och väljer Uppdatera betalningsinformation
    5. Uppdatera din betalningsmetod och välj när du vill betala
    6. Klicka på Skicka

    Ta bort en betalningsmetod

    Du kan ta bort en betalningsmetod från ditt konto om den inte används för en väntande eller aktiv bokning eller en tidigare bokning som avslutades för mindre än 14 dagar sedan. Du kan inte heller ta bort din betalningsmetod om din värd har begärt en återbetalning från dig och Airbnb granskar förfrågan.

    1. Gå till Kontoinställningar > Betalningar och utbetalningar
    2. Bredvid betalningsmetoden klickar du på ikonen med tre punkter
    3. Klicka på Ta bort

    Lägga till en betalningsmetod

    Du kan lägga till ett kredit- eller bankkort eller en annan betalningsmetod i ditt konto.

    1. Gå till Kontoinställningar > Betalningar och utbetalningar
    2. Klicka på Lägg till betalningsmetod

    Användare i vissa länder kan kanske inte lägga till en betalningsmetod på sitt konto. I detta fall måste du lägga till dina betalningsuppgifter direkt på betalningssidan. Läs mer om vilka betalningsmetoder som accepteras i enskilda länder.

    Ange en standardbetalningsmetod

    Du kan välja vilken betalningsmetod som ska visas först i din lista över tillgängliga betalningsmetoder.

    1. Gå till Kontoinställningar > Betalningsmetoder
    2. Bredvid betalningsmetoden klickar du på ikonen med tre punkter
    3. Klicka på Ange standard

    Hjälpte denna artikel?

    Relaterade artiklar

    • Gäst

      Ändra betalningsmetod för en bekräftad bokning

      Om din bokning har bekräftats och betalats kan du inte ändra betalningsmetod. Om den inte har bekräftats kan du avboka och boka igen med en …
    • Gäst

      Accepterade betalningsmetoder

      Vi stöder olika betalningsmetoder beroende på i vilket land du har ditt betalningskonto.
    • Gäst

      Betalningsplaner

      Du betalar för en del av din bokning vid bokningsbekräftelsen och framtida betalningar dras automatiskt på de datum som anges på betalningss…
    Få hjälp med dina bokningar, ditt konto med mera.
    Logga in eller bli medlem