Hoppa till innehåll
Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Hur ändrar jag en bokning för ett boende?

    Om du har en bekräftad bokning och vill göra en ändring kan du skicka en ändringsförfrågan till din värd.

    Skicka en ändringsförfrågan

    1. Gå till Resor och klicka sedan på den resa du vill ändra
    2. Klicka på Visa detaljer under din bokningsinformation
    3. Klicka på Ändra eller avboka
    4. Klicka på Nästa under Ändra bokning
    5. Ändra vistelsens datum eller antalet gäster och klicka på Fortsätt
    6. Granska ändringar, klicka sedan på Skicka förfrågan

    Så fungerar det

    Om din värd godkänner ändringarna tillämpas de automatiskt och du debiteras eller återbetalas om så är nödvändigt. Eventuella prisändringar kommer att visas innan du bekräftar förfrågan. Observera att endast din värd kan göra ändringar.

    Om förfrågan avböjs eller om du inte får något svar förblir bokningen oförändrad.

    Andra detaljer

    Här är några andra saker som kan vara bra att veta om hur du skickar ändringsförfrågningar:

    • Om din bokning redan har avslutats kommer du inte att kunna ändra den.
    • Om du vill uppdatera detaljer i din ändringsförfrågan måste du repetera stegen ovan, dra tillbaka din ändringsförfrågan och sedan skicka en ny.
    • Om värden ändrade priset för de nya datumen innan du bad om din ändring kommer din nya bokning att återspegla detta nya pris, såvida du inte bokade ett specialerbjudande.
    • Om din bokning kvalificerades för en vecko- eller månadsrabatt kan en ändring av dina bokningsdatum komma att påverka huruvida du är berättigad till det rabatterade priset.

    Obs! För bokningar i Indien kan du inte göra några ändringar om det resulterar i ett högre pris. Om du vill göra en sådan ändring måste du avboka den befintliga bokningen och sedan göra en ny bokning som specificerar det högre priset.

    Fick du den hjälp du behövde?

    Relaterade artiklar