Ändringar
Ändringar
Policyer
- Så gör du
Så här ändrar du en bokning under en resa
Om din vistelse har börjat och du vill ändra din bokning kan du gå till dina resor för att skicka en ändringsförfrågan till din värd. - Så gör du
Avbokning av månadsboenden
Om en bokning är 28 nätter eller längre gäller den långsiktiga avbokningspolicyn.
Ändra en bokning
- Så gör du
Ändra en bokning före din resa
Skicka en ändringsförfrågan till din värd om du vill ändra din bokning. - Så gör du
Kontrollera statusen för din reseändringsförfrågan
Du kan gå till dina resor för att få en statusuppdatering för en ändringsförfrågan, eller så kan du kontakta din värd direkt. - Så gör du
Dra tillbaka en reseändringsförfrågan
Du kan ta tillbaka en reseändringsförfrågan innan den är godkänd. Gå till dina resor för att hitta förfrågan för att avbryta den. - Så gör du
Lägg till eller ta bort gäster till din bokning
Du kan lägga till eller ta bort gäster från din resplan fram till början av din bokning. Gå till din reseinformation för att göra dessa ändr… - Så gör du
Dela information om resan med andra gäster
Bjud in dina gäster att vara medresenärer för att ge dem tillgång till resplanen via sina Airbnb-konton, eller vidarebefordra detaljerna i d… - Så gör du
Förläng din vistelse
Om din bokning har avslutats kommer du inte att kunna lämna in en ändringsförfrågan. I stället måste du boka en ny vistelse. - Så gör du
Ändra datum eller tid för din upplevelsebokning
Gå till din reseinformation för att ändra din bokning. - Så gör du
Ändra en bokning som betalats med Klarna
Med en Klarna-betalningsplan kan du fortfarande avboka eller göra ändringar i din bokning – som att ändra ankomst- och avresedatum eller läg…
Värdinitierade ändringar
- Så gör du
Om en värd erbjuder dig ett annat boende
Det är alltid ditt eget val om du vill godkänna eller avböja en värds erbjudande om ett alternativt boende. - Så gör du
Avböja en reseändringsförfrågan
Både gäster och värdar kan avböja en ändringsförfrågan och behålla en bokning som den är.