Hantera ditt konto
Hantera ditt konto
Redigera eller ändra detaljer
- Så gör duÄndra eller återställ ditt lösenordLär dig hur du återställer ditt lösenord eller skapar ett för Airbnb om du har loggat in på ett annat sätt.
- Så gör duRedigera dina kontoinställningarDu kan redigera dina kontoinställningar, samt viss information på din offentliga profil, i avsnittet Konto.
- Så gör duSammanslagning av flera kontonDu kan inte slå samman konton, så du måste välja ett och avaktivera det andra.
- Så gör duÄndra din e-postadressDu kan ändra eller lägga till en e-postadress i din profil.
- Så gör duRedigera telefonnummer på ditt kontoDu kan ändra eller lägga till telefonnummer i din profil.
- Så gör duAnsluta Facebook och Google till AirbnbGå till din profil för att ansluta dina Facebook- och Google-konton till ditt Airbnb-konto.
- Så gör duLägg till en kontaktperson för nödfallDu kan lägga till upp till fyra kontakter. Gå till din profil för att lägga till eller göra uppdateringar.
- Så gör duÄndra språk på AirbnbFör datorer och webbläsare, välj ditt önskade språk i sektionen för globala inställningar i ditt konto. För din telefon, kolla dina systemin…
- Så gör duÄndra plats för din offentliga profilDu kan ändra den plats som visas offentligt i din profil. Ditt hemland bestäms automatiskt.
- Så gör duSå tjänar du T-points (invånare i Japan)Invånare i Japan som har ett Yahoo! JAPAN-ID kan länka sitt T-points-konto till sitt Airbnb-konto för att tjäna T-points för Airbnb-bokninga…
Avaktivering eller borttagning
- Så gör duAvaktivera eller radera ditt kontoDu kan tillfälligt avaktivera ditt konto och återaktivera det senare, eller så kan du radera det permanent.
- Så gör duHur du utövar dina rättigheter som registreradLäs om integritet och dataskydd och hur du kan hantera dina uppgifter – från hur vi kommunicerar till dataportabilitet.
- Så gör duKan Airbnb stänga av mitt konto?Ja. Läs mer om varför och när Airbnb kan begränsa, tills vidare stänga av eller avaktivera ditt konto.
- Så gör duVad innebär det om Airbnb stänger mitt värdkonto?Ta reda på vad du kan och inte kan göra om ditt värdkonto är stängt.
Påminnelser
- Så gör duHantera dina påminnelserHantera e-post-, SMS-, telefon- eller push-påminnelser i meddelandeinställningarna för ditt konto.
- Så gör duMissa e-postmeddelandenDu kanske missar en e-postpåminnelse om ditt konto har en felaktig e-postadress eller om du inte har uppdaterat dina påminnelseinställningar…
Affärsresor
- Så gör duAnsluta sig till sitt företags Airbnb för arbete-kontoAnslut dig till din arbetsgivares Airbnb för arbete-konto för att effektivisera dina affärsresor.
- Så gör duHur gör jag för att koppla från eller ansluta min e-postadress i arbetet till mitt Airbnb-konto?Du kan lägga till eller ta bort din e-postadress i arbetet i din profil.
Värvningar
- Så gör duKan jag värva någon att bli medlem på Airbnb?Skicka en värvningslänk till dina vänner och när en vän använder den för att bli medlem på Airbnb får hen kredit tillämpad på sin första kva…
- Så gör duHur bokar jag en resa med resekredit från värvningar?Kvalificerade resekrediter läggs automatiskt till i ditt konto. Din resekredit kommer att visas på betalningssidan när du betalar för din nä…
- Så gör duVarför fick jag inte min värvningskredit när jag blev medlem på Airbnb?Din värvningskupong bör automatiskt visas på betalningssidan när du betalar för din första kvalificerade bokning
- Så gör duSuperhost-ambassadörerSuperhost-ambassadörer är Superhosts som hjälper folk över hela världen att upptäcka fördelarna med att vara värd.