Varför din betalning avböjs eller inte fungerar
Betalningar kan avböjas av ett antal olika anledningar. Här är några av de vanliga felen som kan visas och vad du kan göra för att hjälpa till att lösa dem.
Slutför autentiseringsförfrågan för att bekräfta ditt kredit- eller bankkort
Om din bank kräver autentisering skickar de över en autentiseringsförfrågan. Airbnb kommer sedan att visa den för dig så att du kan slutföra den. Om du misslyckas eller avslutar autentiseringsförfrågan kan du visas något av följande fel:
- Det verkar som om din bank avböjde betalningen
- Om du misslyckas med säkerhetskontrollen kommer din transaktion att avböjas
Se till att din kontaktinformation hos din kreditkortsleverantör eller bank är aktuell och kontakta dem om du har problem med autentiseringsförfrågan. Läs mer om hur du bekräftar ditt betal- eller kreditkort med 3DS-autentisering.
Kontrollera att ditt postnummer, CVV och annan information är korrekt
När faktureringsadressen, CVV, kortnumret eller annan information som du angett inte överensstämmer med vad som är kopplat till din betalningsmetod kan det förhindra att din betalning går igenom. I dessa fall kan du stöta på något av följande fel:
- Det uppstod ett problem när din betalningsmetod skulle läggas till
- Postnummer måste matcha din banks uppgifter
- Serverfel förhindrade din förfrågan från att slutföras
- Transaktion ej tillåten
- Den angivna målvalutan är inte tillåten för detta land
Det är viktigt att dubbelkolla den information du har angett, och se till att lägga till informationen exakt så som den visas på ditt kort- eller bankkontoutdrag. Om du fortfarande har problem kan du ta kontakt med din bank eller ditt finansinstitut, eller prova att använda en annan betalningsmetod.
Försök att göra betalningen igen senare
Om du stöter på något av följande fel är det möjligt att våra system upptäckte ovanlig aktivitet på ditt konto:
- Du har uppnått kvoten för åtkomst på Airbnb
- Det verkar som om denna betalningsmetod inte kan läggas till
- Detta kreditkort kan inte läggas till just nu
Du måste vänta upp till 24 timmar för att kunna logga in på ditt konto och sedan försöka göra betalningen igen.
Använd en annan betalningsmetod
Om du stöter på något av följande fel kan du behöva använda en annan betalningsmetod:
- Något gick fel
- Det gick inte att verifiera ditt kort
- Det gick inte att utföra åtgärden
- Det gick inte att auktorisera betalningen till ditt kreditkort
- Ogiltigt belopp
- Betalningsfel: Beloppet är för stort
- Medges ej
Kontakta först din bank eller ditt finansinstitut. Om du fortfarande har problem kan du prova att boka din bokning med en annan betalningsmetod.
Ändra valutan du betalar i
Det kan finnas restriktioner för valutan vid betalningstillfället på grund av faktorer som landet där du bor eller betalningsmetoden du använder. I dessa fall stöter du på följande fel: Det går inte att slutföra denna betalning i din valuta.
Du kan prova att betala i den föreslagna valutan, eller använda en annan betalningsmetod.
Granska betalningsmetodens maximala transaktionsbelopp
Det är möjligt att din betalningsmetod har ett maximalt transaktionsbelopp eller en daglig gräns som fastställts av din bank eller ditt finansinstitut. Om betalningsbeloppet överskrider denna gräns kommer din betalning inte att gå igenom. I dessa fall stöter du på något av följande fel:
- Försök igen. Ibland fungerar det om du ändrar din valuta.
- account_volume_limit
Det är bäst att kontakta din bank eller ditt finansinstitut för att ta reda på om de kan erbjuda en lösning eller öka din dagliga gräns. Du kan också försöka använda en annan betalningsmetod.
Använd en dator eller en mobil webbläsare för att göra betalningen
När du använder Alipay som betalningsmetod i Airbnb-appen kan du stöta på följande fel: Beställningen finns inte – Alipay.
Om detta inträffar kan du prova att slutföra bokningen med en dator eller en mobil webbläsare.
Om du stöter på ett annat fel
Det är möjligt att du stöter på ett fel som inte finns med i den här artikeln. Det är bäst att först kontakta din bank eller ditt finansinstitut för att ta reda på varför du inte kan betala.
Om du fortfarande har problem kan du prova att använda en annan betalningsmetod eller kontakta oss för att få hjälp med att lösa problemet.
Relaterade artiklar
- Gäst
Något gick fel med din betalning
Detta kan inträffa av många olika anledningar, från ett utgånget betalkort till förebyggande av bedrägeri. Kontakta din bank eller ditt fina… - Gäst
Accepterade betalningsmetoder
Vi stöder olika betalningsmetoder beroende på i vilket land du har ditt betalningskonto. - Gäst
Autentisera ditt kredit- eller bankkort när du gör en betalning
Ibland måste din bank verifiera att det faktiskt är du som gör en onlinebetalning med ditt kreditkort.