ÖVERSVÄMNINGAR I VALENCIA OCH CASTELLÓN
Hjälp påverkade samhällen
100 % av din donation går till
att erbjuda nödbostäderÖversvämningar i Spanien har orsakat förödelse i Valencia och Castellón. här.
Airbnb.org arbetar med lokala partner för att tillhandahålla gratis nödboende till personer som har förlorat sitt hem och till räddningsarbetare. Om du behöver hjälp kan du hitta mer information Tillhandahåll ett boende
Om du är baserad nära ett drabbat område behöver vi hjälp för att erbjuda överlevande och räddningsarbetare nödboende. Du kan erbjuda ditt boende till ett rabatterat pris via Airbnb.org.
Så fungerar värdskapet
- Du tillhandahåller en bekväm säng och grundläggande bekvämligheter för allt från ett par dagar till ett par veckor. Airbnb.org hjälper till att täcka kostnaderna så att gäster kan bo utan att betala något.
- Airbnb.org samarbetar med myndighetsorganisationer och ideella organisationer som granskar gäster för att se om de är behöriga och hjälper dem före, under och efter en vistelse.
- Airbnb avstår från alla serviceavgifter för Airbnb.org-vistelser. Som alltid tillhandahåller Airbnb AirCover till värdar.
Vi finns här för att stödja ert samhälle.
Vanliga frågor
Hur får jag tillgång till ett nödboende via Airbnb.org?
Vem kan boka ett boende via Airbnb.org?
Personer som har påverkats av översvämningarna i Spanien kan vara berättigade att boka ett nödboende via Airbnb.org. Det inkluderar evakuerade personer och hjälparbetare som arbetar med officiella insatser. Airbnb.org samarbetar med myndigheter och ideella partner för att hjälpa till att avgöra om de är behöriga. Läs mer
Kan jag erbjuda mitt boende till fullt pris på Airbnb för gäster och samtidigt erbjuda det utan kostnad eller med rabatt under nödsituationer via Airbnb.org?
Ja. Du har en enda kalender så att gäster inte kan dubbelboka ditt boende.
Hur vet jag att bokningen kom från Airbnb.org?
Värdar meddelas under bokningsprocessen när en bokningsförfrågan gäller en nödvistelse via Airbnb.org.
Vad händer när en gästs vistelse avslutas?
Gäster på Airbnb.org är ansvariga för att checka ut vid den överenskomna tidpunkten enligt bokningsuppgifterna. I händelse av en missad utcheckning har Airbnb ett dedikerat team av specialiserade supportmedarbetare som kommer att arbeta med gästen för att underlätta utcheckning.
Jag är inte Airbnb-värd, men jag vill erbjuda mitt boende efter naturkatastrofer. Vad ska jag göra?
Du kan registrera dig för att vara värd uteslutande via Airbnb.org, vilket innebär att du endast är värd för gäster som behöver nödboenden och att du erbjuder ditt boende gratis. Ditt boende kommer inte att vara tillgängligt för gäster att boka vistelser som inte är akuta.
Omfattas avbokningar på grund av översvämningarna i Spanien av policyn för omfattande störningar?
Bokningar i ditt boende kan vara kvalificerade för avbokning enligt policyn för omfattande störningar. Kvalificerade händelser inkluderar ett storskaligt avbrott av väsentliga offentliga tjänster i ditt område, eller obligatoriska myndighetsutfärdade reserestriktioner, såsom evakuering, utegångsförbud eller en order om att ta skydd på plats. När policyn gäller kan gäster avboka och få en fullständig återbetalning och värdar kan avboka utan avgifter eller andra negativa konsekvenser. Din annonskalender blockeras för datumen för eventuella bokningar som du avbokar.
Hur fungerar policyn för omfattande störningar?
Du kan lära dig mer om policyn för omfattande störningar här. När en bokning är kvalificerad:
- Värdar kan avboka en bokning utan avgifter eller andra negativa konsekvenser. Din annonskalender blockeras för de datum du avbokar.
- Gäster kan avboka och få en återbetalning oavsett vilken avbokningspolicy du har. Ditt boendes kalender förblir öppen om bokningen avbokas av gästen.
- Du får inte någon utbetalning när en bokning avbokas av dig eller din gäst.
- Du eller din gäst kan avboka bokningen även om gästen redan har checkat in. Gästen kommer att få en återbetalning och du kommer inte att få någon utbetalning för de återstående nätterna.
Vad kan jag göra om jag har påverkats av översvämningarna och inte kan vara värd just nu?
Vi vet att återhämtningsinsatser tar tid och att omständigheterna kan variera kraftigt. Här är några saker du kan göra om du eller ditt boende har påverkats:
- Avboka bokningar utan avgifter eller andra negativa konsekvenser vid giltiga skäl, inklusive större skador på ditt boende eller en omfattande störning.
- Stäng av Boka direkt så att gäster måste skicka dig ett meddelande med en bokningsförfrågan. Detta hjälper till att säkerställa att du inte får några nya bokningar förrän du är online och redo att vara värd igen. Du kan slå på Boka direkt igen när du vill.
- Blockera din kalender eller avannonsera ditt boende för specifika datum om du inte kan godkänna bokningar på ett tag.
Täcker reseförsäkringen för gäster avbokningar på grund av orkaner?
Airbnb-gäster som bor i USA och som köpte reseförsäkring för sin bokning innan resan påbörjades, och innan orkanen namngavs, kan vara kvalificerade för ersättning för sin Airbnb-vistelse eller andra utgifter. Till exempel, om Airbnb-gäster behöver lämna boendet i förtid på grund av en evakuering kan reseförsäkringen täcka utgifter upp till 150 % av den totala Airbnb-bokningen. Kvalificerande händelser kan inkludera flygförseningar eller avbokningar på grund av orkaner och andra reseavbrott på grund av obligatoriska evakueringar. Läs mer