Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.

Så främjar du samhörighet

Topprankade värdar berättar hur de främjar interaktioner med gäster.
Av Airbnb den 13 maj 2025
Uppdaterad 13 maj 2025

Gäster värdesätter möjligheter till autentisk interaktion med dig och andra gäster. Skapa en känsla av samhörighet och tillhörighet före, under och efter upplevelsen.

Uppmuntra meningsfulla interaktioner

Avsätt tid i din plan för att gästerna ska kunna lära känna dig, varandra och din community. Det kan omfatta både strukturerade och ostrukturerade aktiviteter.

  • Planera en konversationsstartare. Det kan vara en snabb fråga, som att fråga gästerna var de kommer ifrån. Graciela, som är värd för en matlagningskurs i Mexico City, hade en gång internationella gäster som upptäckte att de är grannar. "Den enkla introduktionen förvandlades till en oväntad kontakt", säger hon.
  • Låt gruppen mingla. Du kan uppmana gästerna att diskutera ett ämne eller berätta en historia för att hjälpa dem att lära känna varandra. "Jag träffar fantastiska människor med fantastiska livshistorier", säger Alan, som är värd för en rundtur runt Niagarafallen. "Och de föredrar upplevelser för att träffa folk. De behöver verkligen den där personliga kontakten."
  • Presentera din community. Hjälp gästerna att få kontakt med lokalbefolkningen, oavsett om det är planerat eller spontant. Ruthy, som är värd för en matvandring i Lissabon, säger att hon är kittet som knyter samman gästerna med communityn. "Gäster älskar när vi presenterar dem för mormor på gatan."

Uppdatera din plan om du gör ändringar för att ge gästerna tid att bekanta sig med varandra, så att de vet vad de kan förvänta sig.

Vägled samtalet

Håll kontakten med dina gäster på fliken Meddelanden före och efter en upplevelse.

  • Schemalägg ett välkomstmeddelande. Starta gruppens meddelandetråd med en presentation. Fråga vad de hoppas få ut av upplevelsen och om någon firar ett speciellt tillfälle.
  • Lär dig mer om varje grupp. Delta i chatten för att hjälpa till att skapa en bättre personlig kontakt. Du hittar också information om dina gäster på fliken Idag, inklusive deras intressen och var de kommer ifrån.
  • Följ upp efteråt. Dela foton, videor och rekommendationer och uppmuntra gästerna att göra detsamma. Detta kan bidra till att stärka de kontakter som gästerna har skapat och få dem att tänka på upplevelsen när de blir ombedda att lämna betyg och omdömen.

Alla värdar, foton och annonsuppgifter måste uppfylla standarder och krav för Airbnb-upplevelser.

Information i den här artikeln kan ha ändrats sedan detta publicerades.

Airbnb
13 maj 2025
Var detta till hjälp?