Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.

Så väljer du prissättning

Överväg dina utgifter, jämför liknande upplevelser och använd rabatt.
Av Airbnb den 13 maj 2025
Uppdaterad 13 maj 2025

Airbnb ger dig tillgång till värdverktyg och miljontals gäster för att uppnå dina intäktsmål. Om du anger ett konkurrenskraftigt pris kan det hjälpa din upplevelse att sticka ut och uppmuntra gäster att boka.

Du kontrollerar alltid din prissättning och kan ändra den när som helst.

Prissättning på Airbnb

Att börja med ett lägre pris för en ny upplevelse kan hjälpa dig att locka dina första gäster samt få tidiga omdömen och betyg. Du kan justera ditt pris över tid för att uppfylla dina mål.

Här är några faktorer att överväga när du anger ditt pris på Airbnb.

  • Dina utgifter: Ta reda på hur mycket du behöver för att täcka kostnader som din tid, förnödenheter och licensiering.
  • Liknande upplevelser: Sök efter aktiviteter som din på Airbnb och andra plattformar för att jämföra lokala priser och förstå vad som är konkurrenskraftigt.
  • Serviceavgift: Tänk på serviceavgiften som Airbnb tar ut av värdar för varje bokning – den visas när du sätter ditt pris. Avgiften ger oss möjlighet att tillhandahålla värdverktyg, erbjuda kundtjänst dygnet runt och nå miljontals gäster med Airbnb-upplevelser.

Sätta ditt pris

Lägg till maximalt antal gäster baserat på aktivitet, plats och den ideala gruppstorleken för att främja kontakt. Detta maxantal gäller varje gång du erbjuder upplevelsen.

Ange ditt lägsta pris per gäst och privat grupp.

  • Pris per gäst: Detta är det belopp du debiterar varje gäst för att delta i upplevelsen. Ditt pris måste inkludera alla avgifter och dricks. Att erbjuda ett lägre pris kan locka fler gäster och leda till högre intäkter. I USA, till exempel: 4 gäster som bokar för 60 USD var ger totalt 240 USD, medan 8 gäster som bokar för 45 USD var ger totalt 360 USD.
  • Lägsta pris för privat grupp: Detta är det lägsta totala belopp du debiterar för en privat grupp. Ingen annan kommer att kunna boka det specifika datumet och den specifika tiden.

Du ser hur mycket du kommer att tjäna när du anger ditt pris under inställningarna.

Lägga till rabatter

Ett bra sätt att hålla ditt pris konkurrenskraftigt är att erbjuda rabatter för olika typer av bokningar.

  • Tidsbegränsad: Ge 5 % till 50 % rabatt på ditt pris i 30 dagar för att locka dina första gäster att boka.
  • Boka tidigt: Ge 20 % rabatt till gäster som bokar mer än 2 veckor i förväg för att locka gäster som planerar framåt.
  • Stor grupp: Lägg till en grupprabatt för att nå din maximala kapacitet snabbare.

Dina rabatter tillämpas varje gång en gäst bokar upplevelsen. När du lägger till mer än en får gästen den rabatt som resulterar i de största besparingarna. Gästen kan inte få flera rabatter för samma bokning.

Alla värdar, foton och annonsuppgifter måste uppfylla standarder och krav för Airbnb-upplevelser.

Information i den här artikeln kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
13 maj 2025
Var detta till hjälp?