Så här skriver du en effektiv titel och beskrivning
Gäster letar ofta efter upplevelser som låter dem utforska en stad som en lokalinvånare. Din titel och beskrivning bör lyfta fram din lokala förankring och hur upplevelsen erbjuder ett unikt sätt att upptäcka stadens genuina sida.
Namnge din upplevelse
Börja din titel med ett handlingsverb som visar vad gästerna kommer att göra under upplevelsen. Följ handlingsverbet med detaljer som får din titel att sticka ut.
Var specifik och exakt. Håll din titel till 50 tecken eller mindre.
Undvik att upprepa fraser som förekommer i andra annonser i ditt område. Använd inte andras namn eller varumärken utan tillstånd.
Exempel på bra titlar på upplevelser:
- Baka croissanter med en parisisk konditor
- Surfa på vågorna i Rio med en professionell surfare
- Skissa som en konstnär på National Gallery
Beskriv din upplevelse
Din beskrivning bör komplettera din titel. Börja med den främsta anledningen till att en gäst bokar upplevelsen. Lägg till mer information om din bakgrund, vad som gör platsen speciell och den aktivitet ni kommer att göra tillsammans.
Välj ett språk som får upplevelsen att låta alldeles för spännande för att missa. Var direkt, koncis och informativ.
Betona din lokala anknytning, oavsett om det är på grund av din bakgrund, platsen, aktiviteten eller en kombination av alla tre. Håll din beskrivning till 90 tecken eller mindre.
Exempel på bra beskrivningar av upplevelser:
- Blanda och smaka på buktens berömda unika choklad med lokalt producerade ingredienser.
- Upptäck arenans antika artefakter tillsammans med en sjunde generationens romare.
- Utforska New Yorks berömda upphöjda promenadväg tillsammans med en guide från den ursprungliga organisationen.
Alla värdar, foton och annonsuppgifter måste uppfylla standarder och krav för Airbnb-upplevelser.
Information i den här artikeln kan ha ändrats sedan den publicerades.