Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.

Använda snabba svar för att spara tid

Meddelandemallar gör det lättare att skicka viktig information till gäster.
Av Airbnb den 4 dec. 2025

Upplevelsevärdar får ofta svara på samma frågor från olika gäster: När är du tillgänglig nästa vecka? Var ska vi träffas? Hur kan jag planera för regnigt väder?

Du kan återanvända dina svar – och svara snabbt varje gång – med snabba svar under fliken Meddelanden.

Vad är ett snabbt svar?

Ett snabbt svar är ett kort, förskrivet meddelande som sparas som en mall i dina meddelandeinställningar.

Platshållare för detaljer, t.ex. gästens förnamn, anpassar varje meddelande genom att hämta information från din annons eller bokningen.

Skapa dina egna snabba svar eller redigera Airbnbs mallar. Om du till exempel ofta behöver nå gäster som är sena kan du prova att spara ditt standardsvar som ett snabbt svar.

Du kan skicka snabba svar direkt eller schemalägga dem för automatisk leverans senare.

Hur skickar jag ett snabbt svar?

Så här skickar du ett snabbt svar direkt till en gäst:

  • Gå till fliken Meddelanden.
  • Välj den konversation du vill svara på.
  • Tryck på plustecknet (+) vid Skriv ett meddelande.
  • Välj Skicka snabbt svar.
  • Välj ett snabbt svar som visas i din konversation.
  • Redigera meddelandet eller skicka det som det är.
  • Tryck på pilen () för att skicka meddelandet.

Fliken Meddelanden har också föreslagna svar, som använder artificiell intelligens för att förstå en gästs fråga och föreslå ett av dina snabba svar för att svara på frågan. Förslaget visas i din konversation, där bara du kan se det. Du kan redigera det föreslagna svaret innan du skickar det eller skriva ett annat svar.

Hur schemalägger jag ett snabbt svar?

Så här skickar du ett snabbt svar automatiskt till alla gäster:

  • Gå till fliken Meddelanden.
  • Tryck på inställningsikonen längst upp på skärmen.
  • Tryck på Hantera snabba svar.
  • Välj det snabba svar du vill schemalägga och tryck på Nästa.
  • Tryck på Schemalägg för och välj när du vill att gäster ska få meddelandet, t.ex. vid bokningsbekräftelse eller två timmar innan upplevelsen börjar.

Vid bokningsbekräftelsen har du två alternativ: Schemalägg ett direktmeddelande till varje gäst som bokar, eller ett gruppmeddelande efter att den första gästen har bokat.

När du schemalägger ett gruppmeddelande läggs gäster som bokar en upplevelse för samma datum och tid automatiskt till i tråden. De kan läsa alla meddelanden i tråden, så du behöver inte upprepa dig.

Du ser en påminnelse i din konversation med gästen när ett schemalagt snabbt svar snart kommer att skickas. Justera meddelandet eller låt bli att skicka det om det upprepar information som du redan har delat.

Tips för att använda snabba svar

Ett snabbt svar fungerar bäst när det är kort och fokuserat på ett enda ämne. Du hittar förhandsskrivna mallar i fliken Meddelanden för vanliga ämnen som dessa. Prova att skicka dem vid viktiga tillfällen.

  • Bokningsbekräftelse: Skicka ett välkomstmeddelande för att presentera dig själv och fråga gäster om de har några frågor eller särskilda önskemål, t.ex. specifika matbehov eller preferenser.
  • Förberedelser: Hjälp gäster att få ut mesta möjliga av upplevelsen genom att sätta förväntningar, t.ex. genom att skicka väderprognosen med tips om vad de ska ha på sig eller ta med sig för att känna sig bekväma.
  • Före upplevelsen: Ta kontakt 24 timmar i förväg för att påminna gäster om starttiden och mötesplatsen, med tydliga vägbeskrivningar för att ta sig dit.
  • Efter upplevelsen: Dela dina lokala rekommendationer och överväg att be gäster om feedback och ett offentligt omdöme.

Att lägga till foton eller videor i dina snabba svar kan hjälpa dig att presentera dig själv, ge en visuell bild av mötesplatsen eller fånga höjdpunkter i upplevelsen. Om du till exempel har tagit foton av dina gäster under aktiviteten kan du bifoga några till ditt snabba svar "efter upplevelsen" innan du skickar det.

Du kan bifoga filer till meddelanden när som helst efter att bokningar har bekräftats. Skicka foton i PNG- eller JPG-format (upp till 50 megabyte) och videor i MP4- eller MOV-format (upp till 100 megabyte och 60 sekunder).

Användarupplevelsen kan variera beroende på plats. Information i den här artikeln kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
4 dec. 2025
Var detta till hjälp?