Hoppa till innehåll
Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Vår VD Brian Chesky om resetrender och vår nya värdkampanj

    Vår VD Brian Chesky om resetrender och vår nya värdkampanj

    Kolla in filmerna från kampanjen och dela dem med vänner och familj.
    Av Airbnb den 18 feb. 2021
    31 minuters läsning
    Uppdaterad 19 feb. 2021

    Huvudpunkter

    • Vi delar med oss av våra bästa resetrender och tips för värdar för 2021

    • Denna månad lanserar vi en global värdkampanj, "Värdar gör det möjligt", för att fira magin du skapar och locka fler gäster till dig i framtiden

    Förra året var utmanande för oss alla. När vi nu har påbörjat ett nytt år kommer vi att fokusera på vad det är som gör Airbnb till Airbnb – värdar som du. Vi lanserar nu en ny global värdkampanj som firar den magiska, unika gästfrihet du gör möjlig.

    Vi är glada att kunna visa tre av filmerna från kampanjen här. Läs mer om resetrender och insikter för 2021 – och vad de kan innebära för dig.

    Ashley och François är värdar för Saltwater Cottage i Narragansett, Rhode Island, USA.
    Cynthia är värd för The River Lodge i Wimberley, Texas, USA.
    Geanelle i Peterborough, Victoria, Australien är värd för The Dune House.

    Utforska topptrenderna för resor 2021

    När resandet återvänder kommer det att vara annorlunda. Vi har genomfört undersökningar och vi är optimistiska inför framtidens resande. Vi vill att du ska känna dig förberedd när allt öppnar upp igen och därför delar vi några av våra insikter med dig.

    1. Vi tror att människor saknar att resa och planerar att resa. Mer än barer, restauranger, sport eller andra live-evenemang – människor saknar att resa. I en undersökning uppgav 54 % av de tillfrågade att de antingen redan bokat en resa, eller förväntar sig att resa, under 2021.

    Vad detta innebär för dig: Folk längtar efter att få resa igen och när de kan göra det förväntar vi oss en betydande uppdämd efterfrågan som kommer att riktas mot dig. Vi kommer att fortsätta att ge dig stöd för att hjälpa dig att förbereda dig.

    2. Vi tror att folk kommer att vara flexibla med när och var de reser. Distansarbete och distansundervisning är här för att stanna, så folk kommer att ha mer flexibilitet med resor. Detta kommer sannolikt att påverka var, när och hur länge folk stannar – till exempel kan det bli högre efterfrågan på dagar i veckan och tider på året när efterfrågan tidigare var låg. Nästan en fjärdedel av de tillfrågade sa att de tänker sig längre vistelser.

    Vad detta innebär för dig: Var redo att anpassa dig efter nya behov från gäster, som att erbjuda längre vistelser, uppgradera wifi, skapa en arbetsyta med plats för dator och att inkludera bekvämligheter som passar familjer och personer med funktionsnedsättning.

    3. Vi tror att folk kommer att vilja resa i närområdet. I vår undersökning uppgav 56 % av de tillfrågade att de föredrar en inhemsk eller lokal destination. Bara 21 % sa att de vill resa längre bort och internationellt.

    Vad detta innebär för dig: Gäster är beredda att åka vart som helst – så länge det ligger i närheten. Detta innebär att resandet sannolikt kommer att spridas till tusentals mindre städer, samhällen och byar.

    4. Vi tror att folk kommer att prioritera överkomliga priser. De vi frågade sa att högsta prioritet när det gäller att välja boenden för framtida resor är ett överkomligt pris. Pandemin har drabbat många människor hårt ekonomiskt, men viljan att resa och få kontakt är universell.

    Vad detta innebär för dig: Denna trend bör även vara till fördel för många av er värdar, eftersom familjer och kompisgrupper väljer Airbnb för att få valuta för pengarna.

    5. Vi tror att folk vill resa för att få träffa familj och vänner. De vi frågade sa att de mest saknar den typ av resor som ger tid med familj och vänner. Återförening fortsätter att vara en av de främsta motivationerna för att resa. I vår undersökning uppgav 41 % att träffa familj och vänner kommer att vara "mycket viktigare" efter pandemin.

    Vad detta innebär för dig: Vi kommer att lägga märke till en övergång från massresande till meningsfullt resande och bokningar från familjer och kompisgrupper som vill återförenas. Och återföreningar är vad du gör möjligt, genom att vara värd.

    Vi presenterar vår kampanj "Värdar gör det möjligt"

    Vår globala värdkampanj startar den här månaden – och vi vill att värdar ska vara bland de första i världen att få uppleva filmerna. Var och en firar de magiska, unika upplevelser du gör möjliga för gäster. Från de små detaljerna till de stora gesterna – det är värdar som gör resor med Airbnb så speciella.

    Denna kampanj är utformad för att visa vad som gör vår värd-community på Airbnb annorlunda, och för att locka gäster till dig när resandet kommer igång igen. Historierna vi berättar i dessa filmer är raka och äkta. De visar gäster på verkliga resor till riktiga boenden som fotar sina upplevelser. Och som du kommer att märka i filmerna, är resorna allt annat än alldagliga.

    Vi vill inspirera gäster över hela världen att välja Airbnb när de börjar resa igen. För att hjälpa oss att sprida magin du skapar vill vi gärna att du delar dessa filmer med vänner och familj, så vi har gjort de tre klippen här ovan delbara.

    Du kan också se en repris av premiärevenemanget för värdar nedan där VD Brian Chesky berättar mer om dessa resetrender och förhandsvisar kampanjen direkt med värdar över hela världen. Han chattar också med värdarna Ashley och François, vars boende var med i filmen "Landslide".

    Du kommer snart att kunna se de två andra filmerna som Brian förhandsvisade under evenemanget på TV och i vår YouTube-kanal. Som vanligt, dela gärna dina åsikter med oss i community-centret. Vi värdesätter din feedback och sätter den i förgrunden för allt vi gör.

    Huvudpunkter

    • Vi delar med oss av våra bästa resetrender och tips för värdar för 2021

    • Denna månad lanserar vi en global värdkampanj, "Värdar gör det möjligt", för att fira magin du skapar och locka fler gäster till dig i framtiden

    Airbnb
    18 feb. 2021
    Var detta till hjälp?