Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Värdfrågor besvarade: Airbnbs sommaruppdatering

    Dina annonstitlar kommer tillbaka tillsammans med andra användbara uppdateringar.
    Av Airbnb den 10 juni 2022
    4 minuters läsning
    Uppdaterad 18 juni 2022

    Huvudpunkter

    • Vi delar med oss av nya riktlinjer för att skriva annonstitlar

    • Dina annonstitlar kommer att börja visas från och med den 30 juni

    Den 11 maj introducerade vi Airbnbs sommaruppdatering 2022 med ett nytt sätt att söka som bygger på Airbnb-kategorier. Sedan dess har vi samlat in feedback från tusentals värdar via vårt community-center, värdklubbar, e-postmeddelanden och workshops med värdrådet och andra ledande värdar. Tack för dina värdefulla kommentarer och förslag. Idag vill vi dela med oss av de åtgärder vi vidtar som svar på era topp tre förfrågningar.

    Att kunna skriva min egen annonstitel var ett av sätten jag kunde få mitt boende att sticka ut från mängden. Kommer du att lägga till titlar i sökresultat igen?

    Ja, vi kommer att lägga till annonstitlar skrivna av värdar. Vi vill förklara varför vi tog bort dem och berätta om processen och tidslinjen för att lägga till dem igen.

    Vi tog bort anpassade titlar för att skapa enhetliga beskrivningar på hela Airbnb vilket gör det enklare för gäster att se och jämföra boenden. I vissa fall sträckte sig längre titlar över flera rader eller hade emojis som kanske inte var relevanta för annonsen. Dessa inkonsekvenser komplicerade sökningar och skapade ibland en dålig upplevelse för gästerna.

    Vi introducerade även större foton av era annonser vilket ofta är den första introduktionen en gäst har till ditt boende. Det innebar att vi var tvungna att minska mängden information som visas nedanför foton i sökresultaten.

    Uppdatering: Ni har gett en hel del feedback om ändringarna, inklusive en mängd förfrågningar om att ta tillbaka möjligheten att skapa sin egen annonstitel. Vi förstår varför ni brinner för det här problemet: Din annonstitel är en av de första sakerna gäster läser i sökresultat, och det är ett tillfälle att belysa vad det är som gör ditt boende unikt.

    Idag, den 17 juni, publicerade vi nya riktlinjer för att skapa annonstitlar. Vi föreslår att du begränsar din titel till 32 tecken, skriver dina titlar med stor bokstav i början och undviker emojis eller symboler. Viktigast av allt – beskriv vad som gör ditt boende unikt.

    Läs de nya riktlinjerna

    Dina annonstitlar kommer att visas i Airbnbs sökresultat från och med den 30 juni.

    Jag är orolig för att min annons nu inte kommer upptäcks lika lätt. Är detta något som även andra upplever?

    Ett antal faktorer kan påverka annonsens resultat, inklusive säsongsbetonade och ekonomiska förhållanden. Vi vill beskriva hur gäster har möjlighet att upptäcka ditt boende och vad vi gör för att ytterligare optimera deras bokningsupplevelse.

    Även om många gäster bläddrar igenom Airbnb-kategorier för inspiration och bokning så fortsätter majoriteten att boka vistelser genom att ange en specifik destination och resedatum i sökresultat. När gäster väl angett en plats använder de fliken "Alla boenden" – precis som de gjort tidigare – för att se alla boenden som är tillgängliga på en viss plats och boka ett boende som passar dem. Vi letar nu efter sätt att göra fliken "Alla boenden" mer framträdande när gäster söker efter en plats.

    Vi utforskar även uppdateringar av bokningsupplevelsen, inklusive visning av kategorier, ytterligare förbättringar av kartsökningar och hur man bäst visar hur ens omdömen räknas ut. Vi fortsätter att samarbeta med värdrådgivare och återkommer till dig i juli med mer information.

    Jag gillar Airbnb-kategorierna, men hur kontrollerar jag vilken kategori som mitt boende tillhör? Vad händer om jag vill finnas i ytterligare en kategori?

    Airbnb-kategorier är samlingar av boenden baserat på ett boendes unika stil, läge eller närhet till en reseaktivitet. Kategorier är ett nytt sätt att visa upp mångfalden hos boenden på Airbnb och att hjälpa gäster upptäcka platser som de inte visste fanns.

    Vi lanserade kategorier med tron att det i slutändan kommer att finnas en kategori för varje boende. Vi är glada att se så mycket iver kring de nya kategorierna, vilket visas av de många idéer ni har delat med er av för ytterligare kategorier – allt från hållbara boenden och familjevänliga boenden till centrala boenden och boenden med upplägg för distanskontor.

    Förutom att samarbeta med värdcommunityn för att utveckla en process för att skapa nya kategorier utforskar vi sätt att låta dig kontrollera den kategori i vilken ditt boende kan finnas. Vi kommer att ge er mer detaljer under de kommande månaderna.

    Under tiden kan du göra flera saker för att se till att ditt boende beaktas för placering inom kategorier. Se till att dina annonsdetaljer är aktuella, fullständiga och korrekta. Var noga med att lägga till bra foton i din annons då fotokvaliteten är ett av de viktigaste kriterierna i kategorier.

    Som alltid inbjuder vi dig att dela med dig av din feedback eller delta i en värdworkshop genom din lokala värdklubb.

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    • Vi delar med oss av nya riktlinjer för att skriva annonstitlar

    • Dina annonstitlar kommer att börja visas från och med den 30 juni

    Airbnb
    10 juni 2022
    Var detta till hjälp?