Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Så här välkomnar du dina första gäster

    Skapa en minnesvärd resa för dina gäster – varje gång.
    Av Airbnb den 20 nov. 2019
    7 minuters läsning
    Uppdaterad 4 okt. 2022

    Huvudpunkter

    Det kan kännas lite nervöst när du väntar dina första gäster. Men vi stöttar dig varje steg på vägen. Vill du skapa en fantastisk upplevelse för dina första och kommande gäster? Kolla in denna guide i fem steg.

    Steg 1: Kommunicera tidigt och ofta

    Välkomnandet av gästerna börjar redan innan de går in genom dörren. Genom att snabbt svara på gästernas meddelanden låter du dem veta att du bryr dig om deras behov.

    Dessa tidiga konversationer är även en bra möjlighet att sätta förväntningar. Några hjälpsamma tips:

    • Var ärlig. Gäster kan ha missat viktiga detaljer i din annons. Det är en god idé att påminna dem om att du, din familj, andra gäster eller husdjur kommer att dela vissa utrymmen med dem.
    • Var nyfiken. Du kan agera inkluderande genom att helt enkelt fråga dina gäster: Vad behöver ni för att känna er bekväma och välkomna hos mig?
    • Svara enkelt. Du kan använda Airbnbs meddelandefunktion eller appen för att svara gäster hemifrån och när du är ute.
    • Tänk framåt. Om du förväntar dig att behöva skicka liknande information till flera gäster, spara tid genom att använda våra meddelandeverktyg.

    Steg 2: Gör incheckningen enkel

    Du kan svara på vanliga frågor och ge gäster en mjukstart genom att fylla i alla fält i sektionen Information för gäster under fliken Annonser, inklusive vägbeskrivning till ditt boende, incheckningsinstruktioner och wifi-information. Detta kommer att delas under dina gästers flik Resor 48 timmar innan de checkar in.

    Gäster – särskilt de från historiskt marginaliserade grupper – har berättat att självincheckning får dem att känna sig mer bekväma. Men om du är i närheten kan du även fråga dina gäster om de föredrar en personlig incheckning.

    Utforska guiden till inkluderande värdskap

    Steg 3: Håll det rent och städat

    När gäster bokar på Airbnb förväntar de sig att komma till ett rent och snyggt boende. Om gäster hittar dammråttor i sovrummet eller smulor i köket kan det vara det enda de kommer ihåg om ditt boende.

    Lösa hårstrån anses av många vara direkt motbjudande så se till att vara uppmärksam på platser där hår ofta samlas, så som på lakan, handdukar, golv och i badrum. Alltför många personliga föremål kan få ditt boende att kännas rörigt så försök att förvara några av dessa i en garderob eller liknande

    Steg 4: Förutse gästers behov

    Alla gäster är olika men de flesta förväntar sig att direkt ha tillgång till vissa saker och få viss information. Du bör överväga:

    • Förse ditt boende med väsentliga bekvämligheter, inklusive handdukar, sängkläder, tvål och toalettpapper
    • Uppdatera din husmanual för att förse gäster med viktig information om utrymmen som man inte har tillgång till, wifi, osv.
    • Skapa en guidebok med dina favoritrestauranger, mataffärer, kaféer med mera
    • Se till att vara tillgänglig via SMS, telefon eller e-post ifall något skulle gå fel
    • Ha lättillgängliga telefonnummer till nyckelpersoner som t.ex. rörmokare, hantverkare, internet- och TV-support eller grannar

    Steg 5: Ge och få omdömen

    När dina gäster väl har checkat ut kommer de att ha möjlighet att lämna ett omdöme om ditt boende. Dina första omdömen är avgörande för din framgång på Airbnb. Ditt genomsnittliga stjärnbetyg visas i din annons när du har fått tre omdömen och kan påverka hur du rankas i sökresultaten.

    Du får även möjlighet att ge gästerna omdömen. Omdömesprocessen hjälper till att bygga förtroende mellan gäster och värdar vilket ligger till grund för hela Airbnbs community. Var ärlig och respektfull i din attityd och använd samma kriterier för att bedöma varje gäst.

    Huvudpunkter

    Airbnb
    20 nov. 2019
    Var detta till hjälp?