Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Så här välkomnar du dina första gäster

    Så här skapar du en bra gästupplevelse – första gången och varje gång.
    Av Airbnb den 20 nov. 2019
    7 minuters läsning
    Uppdaterad 9 juni 2021

    Huvudpunkter

    • Aktuella incheckningsinstruktioner kan göra ankomsten enklare för gäster

    • Håll ditt boende rent och städat och ge en bra gästupplevelse

    • Att vara tillgänglig för gäster kan hjälpa dem att känna att de får stöd

    • Upptäck mer i vår fullständiga guide för att göra dina första gäster nöjda

    Du kan känna dig lite nervös medan du väntar in dina första gäster. "Jag var så uppspelt men också supernervös", säger värden Colleen från Richmond, Kanada. Men hon upptäckte snabbt hur roligt och givande värdskapet kan vara. "Vi kunde inte ha haft en bättre upplevelse! De har återvänt varje år och vi har blivit mycket nära vänner."

    Vill du skapa en fantastisk upplevelse för dina första och kommande gäster? Kolla in denna guide i fem steg.

    Steg 1: Kommunicera tidigt och ofta

    Att välkomna gäster börjar redan innan de går genom dörren. Genom att snabbt svara på gästers meddelanden låter du dem veta att du bryr dig om deras behov. Dessa tidiga samtal är också en bra möjlighet att ställa förväntningar. Några hjälpsamma tips:

    • Var ärlig. Gäster kan ha missat viktiga detaljer i din annons. Behöver du påminna dem om att det kommer att finnas husdjur, andra gäster eller familjemedlemmar i de delade utrymmena i ditt boende?
    • Svara enkelt. Du kan använda Airbnbs meddelandesystem eller appen för att svara gäster hemifrån och när du är på språng.
    • Tänk framåt. Om du förväntar dig att behöva skicka liknande information till flera gäster, spara tid genom att använda snabba svar (tidigare kallat sparade meddelanden).

    Steg 2: Gör ankomst och incheckning enkelt

    Du kan svara på vanliga frågor och ge gäster en mjuk landning genom att fylla i alla fält i sektionen "Information för gäster" under fliken Annonser, inklusive vägbeskrivning till ditt boende, incheckningsinstruktioner och wifi. Denna information hjälper dina gäster att få en smidigare incheckningsupplevelse. Detta kommer också att användas för att fylla i din ankomstguide, som kommer att visas för gäster högst upp under fliken Resor 48 timmar före incheckning.

    Steg 3: Håll saker rena och ordnade

    Ett städat boende är ett inbjudande boende. Om gäster stöter på dammråttor i sovrummet eller matfläckar i köket kan det vara allt de kommer ihåg om ditt boende. Lösa hårstrån är motbjudande, och för många personliga föremål kommer att göra att boendet känns rörigt. Se till att vara extra uppmärksam på lakan, handdukar, golv och badrum.

    Steg 4: Förutse gästers behov

    Alla gäster är olika, men de flesta förväntar sig att direkt ha tillgång till vissa saker och viss information. Överväg:

    • Att förse ditt boende med väsentliga bekvämligheter, inklusive handdukar, sängkläder, tvål och toalettpapper
    • Uppdatera din husmanual för att förse gäster med viktig information om utrymmen som gäster inte har tillgång till, instruktioner för apparater, wifi, osv.
    • Skapa en guidebok med dina favoritrestauranger, matvaruaffärer, kaféer med mera
    • Gör dig tillgänglig via SMS, telefon eller e-post om något går fel
    • Ha telefonnumren till nyckelpersoner, t.ex. rörmokare, hantverkare, kundtjänst för internet- och TV-leverantörer eller grannar lättillgängliga om du ska resa bort

    Steg 5: Ge och få omdömen

    Dina första omdömen är avgörande för din framgång på Airbnb – ditt genomsnittliga stjärnbetyg visas i din annons när du har fått tre omdömen och kan påverka hur du rankas i sökresultaten.

    Du får också möjlighet att skriva omdömen om gäster. Var ärlig och respektfull när du skriver.

    "Att skriva omdömen om gäster är lika viktigt som att förbereda rummet åt dem", säger Beverlee och Suzie från Oakland, Kalifornien. "Du låter en annan potentiell värd bestämma om han eller hon vill vara värd åt dem eller inte." Omdömesprocessen hjälper till att bygga förtroende för gäster och värdar, vilket skapar en bättre upplevelse för hela Airbnbs community.

    Huvudpunkter

    • Aktuella incheckningsinstruktioner kan göra ankomsten enklare för gäster

    • Håll ditt boende rent och städat och ge en bra gästupplevelse

    • Att vara tillgänglig för gäster kan hjälpa dem att känna att de får stöd

    • Upptäck mer i vår fullständiga guide för att göra dina första gäster nöjda
    Airbnb
    20 nov. 2019
    Var detta till hjälp?