Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Förbättringar av gästomdömen, husregler och avbokningar

    Förbättringar av gästomdömen, husregler och avbokningar

    Vi vidtar åtgärder för att hjälpa till med att skydda mot fester och ge dig mer kontroll.
    Av Catherine Powell den 20 okt. 2020
    17 minuters video
    Uppdaterad 13 nov. 2020

    Huvudpunkter

    • Vi ser över processen för gästomdömen för att få den att kännas mer opartisk, och framhäver dina husregler för att hjälpa till att sätta rätt förväntningar för gäster

    • Om du har giltiga skäl att tro att en bokning kommer att leda till en fest kan du avboka bokningen utan att kontakta kundtjänst

    Hej allihopa,

    Jag är Catherine, Airbnbs globala värdskapschef, och jag är tillbaka med min sjätte värduppdatering.

    Samtidigt som vi fortsätter att samla in feedback från värdar har vi gjort framsteg under de senaste månaderna när det gäller att ta itu med många av era främsta problem. Om du missade mina tidigare uppdateringar kan du hitta dem här.

    I den här veckans video ville jag dela djupgående svar på några av de vanligaste frågorna vi har fått från er. Om du inte har tid att titta finns här är en sammanfattning av de senaste åtgärderna vi vidtar för att ta itu med era problem:

    Bättre process för gästomdömen

    I min senaste uppdatering nämnde jag att ett sätt att mäta kvalitet är genom stjärnbetyg. Vi vet att du tar dessa betyg på allvar och vi strävar efter att ständigt förbättra vårt betygssystem för att göra det balanserat och rättvist.

    När vi hörde er feedback i community-centret och under de senaste workshopparna med värdar såg vi en möjlighet att förbättra de frågor som gäster svarar på efter en vistelse. Vi har skrivit om majoriteten av frågorna så att de känns mer opartiska.

    Till exempel, istället för att fråga gäster om beskrivningen av ett boende var felaktig kommer vi att fråga om den var korrekt. Det är en subtil förändring, men en som kan ha stora konsekvenser för hur gäster överväger sina svar.

    Vi vill att dessa ändringar ska leda till mer exakta gästomdömen som du tycker verkligen återspeglar kvaliteten på din gästfrihet.

    Gör dina husregler mer framträdande

    Vikten av att se till att gäster respekterar ditt boende är något som vi har hört från många värdar. I min senaste uppdatering delade jag med mig av fem nya tillägg till våra standarder för gästtillförlitlighet – och en av dem är förväntningen på att gäster ska respektera dina husregler som överensstämmer med våra villkor och policyer.

    Vi planerar att göra mer för att hålla gäster ansvariga om de inte respekterar dina regler. Det första steget är att se till att gäster både läser och förstår dina husregler, så vi gör dem mer synliga för gäster.

    Under nästa månad kommer dina husregler att finnas på fyra olika ställen när en gäst bokar en vistelse:

    1. Viktiga husregler – som att inte tillåta rökning eller husdjur – kommer att visas högst upp på din annonssida.
    2. Alla dina husregler, inklusive viktiga säkerhetsanvisningar, kommer att synas i detaljerna på din annonssida, som de gör idag.
    3. Husreglerna kommer att listas på sidan för bokningsbekräftelse för att se till att gäster förstår och godkänner dem innan de bokar ditt boende.
    4. Gäster kommer att få dina husregler igen i e-postbekräftelsen för bokningen för att påminna dem om dina förväntningar innan de anländer.

    Vi har utformat dessa uppdateringar för att hjälpa gäster att läsa och följa dina husregler, och vi kommer att övervaka dessa ändringar för att studera eventuell påverkan de kan ha på dina bokningar.

    Obs: Alla husregler måste vara i linje med Airbnbs policyer och villkor – inklusive våra användarvillkor och vår antidiskrimineringspolicy. Om du vill lägga till i dina husregler eller redigera dem kan du göra det här.

    Hjälp att skydda dig mot fester

    Ni har frågat hur vi arbetar för att skydda värdar från obehöriga fester. Detta är en topprioritet för oss alla på Airbnb, så vi lanserar fyra nya initiativ och produktfunktioner:

    1. Gäster kommer att påminnas om att fester inte är tillåtna i e-postbekräftelsen för bokningen som de får innan de anländer till ditt boende.
    2. Bokningar av hela boenden för en natt i USA och Kanada kommer inte att tillåtas under Halloween-helgen i år, och vi kommer att återbetala värdar för avbokade bokningar.Läs mer
    3. Snart kommer vi att skicka varningar till din inkorg om vi proaktivt avbokar eller avskräcker bokningar som kan ha lett till en fest, baserat på tidigare gästomdömen som nämner fester och andra kriterier. Vi vet att det kan vara frustrerande när bokningar avbokas oväntat, så vi vill ge dig mer sammanhang framöver.
    4. För de som använder Boka direkt kommer vi att börja utveckla och testa en ny funktion från och med november 2020, som kommer att lyfta fram bokningar som potentiellt kan leda till en fest – till exempel en bokning från en ny gäst som försöker boka ett helt boende för en natt i närheten – och låta dig manuellt godkänna dem som du skulle göra med bokningsförfrågningar.

    Allt detta är en del av vårt åtagande om att hjälpa till att förebygga säkerhetsproblem inom vår community, och vi hoppas att det kommer att resultera i en bättre upplevelse för dig som värd.

    Möjliggör enkla avbokningar vid potentiella fester

    Värdar har också frågat vad de ska göra för att undvika att bli bestraffade för att ha avbokat en bokning om de har anledning att tro att den kan leda till en fest. Från och med slutet av denna månad kommer vi tillåta dig att avboka en bokning under dessa omständigheter – utan ekonomiska påföljder och utan att kontakta kundtjänst.

    • Du kan avboka en bokning direkt om du har giltiga skäl att tro att den kommer att leda till en fest, baserat på meddelandetrådar eller tidigare gästomdömen som nämner fester.
    • Så länge som ditt skäl godkänns av vårt granskningsteam kommer du inte att drabbas av några ekonomiska påföljder eller få din Superhost-status påverkad.
    • När vårt team granskar en avbokning kommer de att söka efter belägg för en potentiell fest i meddelandetrådar eller tidigare gästomdömen.
    • Dessa avbokningar måste följa vår antidiskrimineringspolicy och vi kommer noggrant att övervaka dem för att upptäcka orättvis behandling baserad på ras, hudfärg, nationellt ursprung, ålder, kön, könsidentitet, religion, sexuell läggning, funktionshinder, familjestatus och andra typer av diskriminering – eller någon annan typ av missbruk av funktionen.
    Vi vill att du ska känna att du har möjlighet att stoppa en potentiell fest innan den börjar.

    Samarbete med värdar

    Vi förstår att det är viktigt att attrahera gäster som kommer att behandla dig och ditt boende med respekt. Därför har vi även många andra skydd på plats redan, inklusive Airbnbs värdgaranti, standarder för vår community och ett antal andra funktioner. Läs alla detaljer här.

    Jag är fast besluten att förtjäna rätten att bli kallad er partner, vilket innebär att verkligen lyssna på er feedback. Detta kommer att ta tid och kräver åtgärder – och jag hoppas att du känner att vi gör framsteg.

    Fortsätt att dela dina idéer så fortsätter vi att göra förbättringar. Håll ögonen öppna efter ett viktigt brev från vår VD, Brian Chesky, den kommande veckan. Under tiden, som alltid, kan du hitta mig på community-centret: @Catherine-Powell.

    Information i denna artikel kan ha förändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    • Vi ser över processen för gästomdömen för att få den att kännas mer opartisk, och framhäver dina husregler för att hjälpa till att sätta rätt förväntningar för gäster

    • Om du har giltiga skäl att tro att en bokning kommer att leda till en fest kan du avboka bokningen utan att kontakta kundtjänst

    Catherine Powell
    20 okt. 2020
    Var detta till hjälp?