Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Vi presenterar Airbnbs säkerhetsrutiner för COVID-19

    Vi presenterar Airbnbs säkerhetsrutiner för COVID-19

    Uppdaterade säkerhetskrav för Airbnbs community börjar gälla den 12 oktober.
    Av Airbnb den 6 okt. 2020
    16 minuters video
    Uppdaterad 15 okt. 2020

    Huvudpunkter

    • Vi delar uppdaterade standarder för gäster och diskuterar högkvalitativt värdskap för att hjälpa till att säkerställa att alla upprätthåller förväntningarna på vår community

    • Vi inför också uppdaterade säkerhetsrutiner gällande COVID-19, som värdar och gäster måste åta sig att följa från och med 12 oktober

    Hej allihopa,

    Jag heter Catherine och är Airbnbs globala värdskapschef. Jag är tillbaka med min femte värduppdatering.

    Sedan vi lanserade dessa uppdateringar i augusti har vi fortsatt att fokusera på att återupprätta ett närmare förhållande mellan våra medarbetare och värdar. Om du missade mina tidigare videoklipp kan du kolla in dem här.

    Jag vill tacka de av er som tagit er tid att dela era tankar och frågor med mig under våra workshoppar, i kommentarer och e-postmeddelanden. Era insiktsfulla meddelanden vägleder oss att vidta åtgärder och göra förändringar.

    I dagens värduppdatering diskuterar jag gäst- och värdstandarder, samt några ytterligare säkerhetskrav som vi är i färd med att införa för alla på Airbnb på grund av COVID-19.

    Uppdaterade standarder för gäster

    Jag har hört från många av er att ni är bekymrade över vissa gästbeteenden i era boenden. Även om vi tror att detta gäller en liten andel gäster anser vi också att alla gäster måste behandla er, era boenden och era omgivande samhällen med respekt.

    För att se till att det sker utökar vi våra standarder för gästtillförlitlighet till att omfatta nya kriterier inom fem områden. Dessa standarder kom direkt från era förslag, och de inkluderar att ta itu med:

    • Otillåtna sena utcheckningar
    • Nonchalerande av incheckningsperioder
    • Obehöriga husdjur (förutom eventuella assistansdjur)
    • Störning eller borttagning av godkända säkerhetsenheter
    • Bristande respekt för dina husregler som återspeglar Airbnbs policyer

    Detta bygger på det arbete som vi gjorde förra året, när vi lanserade standarder för gästtillförlitlighet. Tidigare i år lanserade vi också vårt globala förbud mot fester. Sedan slutet av förra året har ungefär 100 000 gästkonton som bröt mot våra policyer och standarder stängts av tills vidare eller tagits bort.

    Från idag och fram till slutet av året kommer vi att investera i förbättringar av våra system och processer. Detta kommer att hjälpa oss att göra framsteg för att säkerställa konsekvent efterlevnad, snabbare svarstider och mer övergripande ansvarsskyldighet gentemot gäster.

    Högkvalitativt värdskap

    Från de många värdar jag nyligen har träffat under värdsamtal och i community-centret har jag upptäckt att bra värdskap handlar om tre saker – kvalitet, kontakt och community – och att alla dessa vilar på en grund av förtroende.

    När resenärer har dåliga upplevelser med Airbnb-värdar är det mycket mindre sannolikt att de bokar på Airbnb igen. Detta kan också påverka värdars rykte i sina egna samhällen – och kan till och med leda till strängare lokala bestämmelser.

    Vi har nyligen märkt att en grupp boenden inte levde upp till våra förväntningar avseende kvalitet. Så precis som vi tar bort gäster för att skydda Airbnbs community har vi beslutat att tills vidare stänga av eller ta bort annonser som har ett konsekvent mönster av allvarliga problem eller som regelbundet fått låga omdömesbetyg och inte uppfyllt gästers förväntningar.

    Det finns många faktorer som påverkar kvalitet, men vi har signaler som talar om för oss hur bra värdskap ser ut, till exempel:

    • Noggrannheten i din annonsbeskrivning och dina foton
    • Din pålitlighet som värd
    • Din lyhördhet
    • Dina stjärnbetyg
    • Hur du upprätthåller våra community-standarder

    I de flesta fall har värdar med berörda boenden redan underrättats. Vi har också byggt upp en överklagandeprocess för att hjälpa till att ta itu med eventuella problem.

    Uppdaterade krav relaterade till COVID-19

    Nästan 1,5 miljoner boenden har registrerats för Airbnbs utökade rengöringsrutin sedan juni. Dessa boenden är de populäraste på Airbnb och har haft mer än tre gånger så många bokningar jämfört med de som inte har registrerats.*

    Jag har hört från värdar som har bett oss att effektivisera och förtydliga processen. Så vi tillhandahåller nya resurser och verktyg för att göra det ännu enklare att lära sig och implementera vårt ramverk i fem steg.

    Dessa steg inkluderar:

    1. Förbereda och ventilera boendet
    2. Rengöra varje rum
    3. Sanera ytor
    4. Kontrollera varje rum
    5. Återställa boendet för gäster

    I takt med att vetenskapen kommer med nya rön anpassar vi också vår respons i vår kollektiva ansträngning för att säkerställa säkerheten inom vår community under COVID-19. Från och med 12 oktober:

    • Värdar som erbjuder boende** har fram till 20 november på sig att åta sig att följa femstegsprocessen i rengöringsrutinen
    • Alla gäster och värdar är skyldiga att använda ansiktsmask och utöva social distansering när de interagerar med varandra

    Med början nästa vecka kommer värdar som erbjuder boende att återfinna en uppmaning i sin app eller kontrollpanel som inkluderar femstegsprocessen för utökad rengöring och en sida där de kan intyga att de kommer att följa säkerhetskraven för COVID-19. Om du inte har intygat att du kommer att följa kraven senast den 20 november kan ditt konto bli föremål för varningar, bli avstängt tills vidare och i vissa fall tas bort från Airbnb.

    Obs: Om du redan har intygat att du kommer att följa den utökade rengöringsrutinen behöver du bara följa en snabb uppmaning om att godkänna att använda munskydd och utöva social distansering. Nya värdar måste också åta sig att följa dessa säkerhetsrutiner.

    Om du är värd för en Airbnb-upplevelse i ett land eller en region där upplevelser på plats har återupptagits, har vi skapat en uppsättning riktlinjer för rengöring och rekommendationer och krav kring hälsa och säkerhet särskilt för dig.

    Fler rengöringsresurser

    För att hjälpa dig att bättre förstå dessa krav har vi utökat våra rengöringsartiklar i resurscentret med:

    Tack för all feedback ni har delat med oss. Jag återkommer om några veckor för att tillkännage några spännande nya funktioner och policyer i en ny värduppdatering.

    Under tiden kan du alltid tagga mig direkt i community-centret: @Catherine-Powell. Vi värdesätter er feedback och sätter den i förgrunden för allt vi gör.

    *Baserat på interna Airbnb-data mellan 18 juni och 30 september 2020

    **Exklusive värdar som erbjuder boende på fastlandet i Kina

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Huvudpunkter

    • Vi delar uppdaterade standarder för gäster och diskuterar högkvalitativt värdskap för att hjälpa till att säkerställa att alla upprätthåller förväntningarna på vår community

    • Vi inför också uppdaterade säkerhetsrutiner gällande COVID-19, som värdar och gäster måste åta sig att följa från och med 12 oktober

    Airbnb
    6 okt. 2020
    Var detta till hjälp?