Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Den 30 mars: Ett meddelande till värdar från vår VD Brian Chesky

    Den 30 mars: Ett meddelande till värdar från vår VD Brian Chesky

    Han tillkännagav fyra initiativ för att hjälpa värdar, inklusive 250 miljoner USD i stöd.
    Av Airbnb den 30 mar 2020
    19 minuters video
    Uppdaterad 30 apr 2020

    Huvudpunkter

    Kära värd,

    Vilket förödande par månader det har varit för oss alla. Liksom många av er vaknar jag varje dag upp på avstånd från vänner och medarbetare och undrar vad världen har i beredskap. När jag ser nyheterna varje dag känner jag medkänsla med alla länder, samhällen och familjer som överväldigas av krisens omfattning och effekter.

    Mitt i allt detta har den globala resebranschen stannat av. Flygbolagen har flygförbud och gränser är stängda. De flesta av oss, inklusive våra gäster, är satta i karantän på order från myndigheter och kan inte lämna våra hem. Att resa som vi brukar är näst intill omöjligt.

    Den 11 mars, när Världshälsoorganisationen kategoriserade coronaviruset som en pandemi, stod vi inför ett dilemma. Om vi lät gäster avboka och få en återbetalning visste vi att det kunde få betydande konsekvenser för ditt uppehälle. Men vi kunde inte heller låta gäster och värdar känna sig pressade att försätta sig i osäkra situationer och skapa ytterligare en fara för folkhälsan. Vi kom fram till att vi var tvungna att låta dina gäster avboka och få en fullständig återbetalning – inklusive alla våra avgifter. Du ska veta att detta beslut inte var ett affärsmässigt beslut, utan för att skydda folkhälsan.

    Men även om jag anser att vi gjorde rätt i att prioritera hälsa och säkerhet beklagar jag att vi kommunicerade detta beslut till gäster utan att rådfråga er – som man bör när man är partners. Vi har hört er feedback och vi vet att vi kunde ha varit en bättre partner.

    Även om det kanske inte kändes så, är vi partners. När din verksamhet blir lidande, lider även vårt företag. Vi vet att många av er kämpar just nu, och vad ni behöver från oss är handlingar som hjälper, inte bara ord.

    Här är några åtgärder vi vidtar för att hjälpa dig att ta dig igenom krisen.

    Vi kommer att betala 250 miljoner USD till värdar för att hjälpa till att täcka kostnaden för avbokningar relaterade till COVID-19.
    Om en gäst avbokar en bokning av boende på grund av en omständighet relaterad till COVID-19, med incheckning mellan den 14 mars och 31 maj, kommer vi att betala dig 25 % av vad du normalt skulle ha fått genom din avbokningspolicy. Detta gäller retroaktivt för alla avbokningar relaterade till COVID-19 under denna period. Denna kostnad täcks helt av Airbnb. Dessa betalningar kommer att börja göras i april. Gäster med bokningar som gjorts den 14 mars eller tidigare kommer fortfarande att kunna avboka och få en standardåterbetalning eller resekredit motsvarande 100 % av vad de betalat. Du kan gå till Airbnb.com/250Msupport om du vill ha mer information.

    Vi skapar en Superhost-hjälpfond på 10 miljoner USD.
    Den är utformad för Superhosts som hyr ut sitt eget boende och behöver hjälp med att betala sin hyra eller sitt bolån, plus våra mest långvariga upplevelse-värdar som försöker få ekonomin att gå ihop. Våra medarbetare startade fonden med donationer på 1 miljon USD ur sina egna fickor, och Joe, Nate och jag bidrar personligen med återstående 9 miljoner USD. Från och med april kan värdar ansöka om bidrag på upp till 5 000 USD som inte behöver betalas tillbaka. Du kan gå till Airbnb.com/superhostrelief för mer information.

    Vi gör det enkelt för dina tidigare gäster att skicka ekonomiskt stöd direkt till dig.
    Vi har hört från otaliga gäster som är otroligt tacksamma för Airbnb-värdars flexibilitet och är intresserade av att stödja er ekonomiskt. Vi skapar ett sätt för gäster att skicka en hälsning tillsammans med ett bidrag till någon av de värdar som de tidigare har bott hos. Vi förväntar oss att kunna lansera denna funktion i april. Vi vet att även lite räcker långt under denna utmanande tid.

    Vi har samarbetat för att säkra stöd för värdar i den amerikanska regeringens nyligen framlagda stimulanspaket för COVID-19.
    Denna lagstiftning gör det nu möjligt för värdar i USA att dra nytta av många hjälpåtgärder, inklusive bidrag till småföretag, lån till småföretag och arbetslöshetsunderstöd. Ett stort tack för de över 105 000 telefonsamtal ni gjort och e-postmeddelanden ni skickat till kongressledamöter.

    Vi arbetar också med andra initiativ och återkommer med fler detaljer under de närmaste veckorna. Detta inkluderar aktivt samarbete med experter och epidemiologer om renlighetsstandarder för att hålla dig och dina gäster säkra, reseförsäkring för dig och dina gäster, samt program för att säkerställa efterfrågan för att hjälpa till att bygga upp din verksamhet igen.

    Min förpliktelse gentemot er är att återuppbygga vårt partnerskap. Det är när vi arbetar tillsammans som vi är som starkast och absolut bäst. Jag har sett ett exempel på detta nyligen i våra gemensamma ansträngningar för att erbjuda boende vid frontlinjen för vård- och räddningsarbetare som bekämpar COVID-19. Tillsammans hjälper vi till att ge över 100 000 sjukvårds- och räddningsarbetare tak över huvudet genom att tillhandahålla gratis eller subventionerat boende. Över 40 000 av er har redan räckt upp handen för att hjälpa till. Besök Airbnb.com/covid19relief för att göra dem sällskap.

    Förtroende är grunden för ett partnerskap och det byggs upp över tid. Vi vet att vi har en del arbete att göra för att stärka ditt, men det är vår prioritet och vi är fast beslutna att göra det. När människor börjar resa igen – och det kommer de att göra – ser vi fram emot att välkomna miljontals gäster tillsammans med er igen.

    – Brian Chesky

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Om den inspelade uppdateringen från vår VD: Videon finns tillgänglig på brasiliansk portugisiska, franska, tyska, italienska, japanska, koreanska, ryska, förenklad kinesiska och spanska. Du kan välja önskat språk från väljaren längst ner på denna sida. Simultantolkningen av vår värduppdatering med VD Brian Chesky är avsedd att underlätta kommunikationen och utgör inte ett autentiskt eller ordagrant protokoll över innehållet. Endast det ursprungliga talet på engelska är autentiskt.

    Huvudpunkter

    Airbnb
    30 mar 2020
    Var detta till hjälp?