Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    13 maj: Det är dags att börja se framåt

    13 maj: Det är dags att börja se framåt

    Få insikter om framtidens resande och om hur Airbnb planerar att anpassa sig.
    Av Airbnb den 13 maj 2020
    22 minuters video
    Uppdaterad 14 maj 2020

    Huvudpunkter

    • Gäster kommer att söka efter privata utrymmen närmare hemmet, och renlighet, prisvärdhet och flexibilitet kommer att vara viktigt

    • Det är helt frivilligt att åta sig att följa vår utökade rengöringsrutin, men vi uppmuntrar alla värdar att anta högre standarder för rengöring

    • Trots att vår personalstyrka har minskat är vi lika engagerade i att stödja vår värdcommunity som vi någonsin har varit

    Under veckans värduppdatering fokuserade vår VD Brian Chesky på framtiden. Han berättade om det svåra beslutet att minska Airbnbs personalstyrka, delade med sig av insikter om hur resandet utvecklas och svarade på fler av era vanligaste frågor. Här är några av höjdpunkterna.

    Anpassning till framtidens resande

    Resebranschen är motståndskraftig – återhämtningen kommer att ta tid, men vi märker redan vissa tecken på förbättring. Men det är viktigt att komma ihåg att folk kanske inte kommer att resa på samma sätt som de gjorde före COVID-19. Här är några av de senaste trenderna på Airbnb:

    • Folk kommer att boka vistelser närmare hemmet. Sedan pandemin började har andelen gäster som bokar vistelser i sitt närområde mer än fördubblats, från 13 % till 30 %.
    • Resenärer kommer att vilja ha mer prisvärda alternativ. Den globala ekonomin är på nedgång och många människor är nu arbetslösa, så det är inte konstigt att våra billigaste boenden – som kostar under 50 USD/natt – blir fler och fler.
    • Det kommer att vara populärt att boka privata utrymmen. Majoriteten av tidigare och potentiella gäster har berättat för oss att de skulle känna sig mer bekväma med att bo med sina familjer i ett boende som annonserats ut på Airbnb än på ett hotell.
    • Renlighet kommer att vara viktigare än någonsin. Den goda nyheten är att Airbnb-värdar redan har goda meriter på det här området – gäster har gett er 4 eller 5 stjärnor för renlighet i 94 % av alla omdömen. Och med vår nya utökade rengöringsrutin kommer du att vara i en ännu bättre position att skydda dig själv och dina gäster, och sticka ut från mängden.
    • Folk kommer att boka fler resor i sista minuten. Andelen bokningar i sista minuten har fördubblats sedan uppkomsten av COVID-19.

    Stöd för värdar med minskad personalstyrka

    Vi vill försäkra dig om att vi, trots nedskärningar i vår personalstyrka, har full bemanning för att stödja dig. Vi kommer att fortsätta svara på dina frågor via våra sociala kanaler, i community-centret och genom vårt kundtjänstteam, och vi kommer att fortsätta att lyssna på dina synpunkter på webben och genom våra frågestunder med värdar. Med detta sagt kan du komma att behöva ha lite extra tålamod och visa förståelse under de närmaste veckorna. Det har skett stora förändringar i våra team och det kan uppstå förseningar medan vi anpassar oss. Men precis som vårt kundtjänstteam lärde sig att arbeta annorlunda när krisen började kommer vi att fortsätta att anpassa oss för att ge värdar och gäster det stöd de behöver.

    Balans mellan värdars och gästers behov

    Några av er har frågat varför våra policyer och program verkar gynna gäster framför värdar. Vi vill försäkra er om att vi har åtagit oss att stödja båda sidor. Vi kan inte göra detta utan dig. Samtidigt vet vi att missnöjda gäster inte kommer att boka igen, så vi måste också fokusera på deras tillfredsställelse. Du kanske blir förvånad över att få veta att en stor del av den negativa feedback vi fått om vår policy gällande förmildrande omständigheter faktiskt kommer från gäster.

    Det kommer alltid att vara en utmaning att balansera intressenters behov på en plattform som Airbnb, där två sidor möts, men vi gör vårt bästa. Din feedback är avgörande för att hjälpa oss att uppnå denna balans, så fortsätt på samma vis. Community-centret är fortfarande det bästa stället att dela dina tankar med oss.

    Delta i Airbnbs utökade rengöringsrutin

    Vi presenterade nyligen vår rekommenderade rengöringsrutin som kommer att erbjuda riktlinjer för att guida värdar genom varje steg av rengöringen. Några av er har undrat om ni kommer att drabbas av påföljder om ni inte går med på att följa rutinen som tagits fram av experter. Även om vi hoppas att alla Airbnb-värdar kommer att ta tillfället i akt att bättre skydda sig själva och sina gäster är det helt valfritt att följa rutinen och det kommer inte att bli några påföljder för värdar som väljer att inte delta.

    Med det sagt är det viktigt att komma ihåg att gäster kommer att vara ute efter en högre renlighetsstandard än någonsin tidigare, och vi tror att det kommer att ge dig en konkurrensfördel om du antar rutinen. Vi har gjort vårt bästa för att göra det möjligt för de flesta värdar att tillämpa processen. Och värdar som inte kan åta sig att följa rutinen kommer att ha möjlighet att erbjuda en tidsbuffert mellan bokningar istället. Läs mer

    Att hitta tillbaka till våra rötter

    När den här krisen är över kommer folk att längta efter mänsklig kontakt, och det är vad Airbnb alltid har gjort bäst. Vårt uppdrag, att skapa tillhörighet och gemenskap, skulle inte vara möjligt utan alla människor runt om i världen som är värdar i sina boenden och erbjuder upplevelser – värdar som du. Vi kommer att förnya vårt fokus på detta uppdrag och fördubbla våra ansträngningar att stödja dig.

    Vi ser fram emot ditt fortsatta samarbete när vi arbetar för att skapa ett ännu starkare, mer fokuserat Airbnb. Tack för att du är värd och för allt du gör.

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Om den inspelade uppdateringen från vår VD: Denna video finns tillgänglig på brasiliansk portugisiska, franska, tyska, italienska, japanska, koreanska, ryska, förenklad kinesiska och spanska. Du kan välja önskat språk från väljaren längst ner på denna sida. Simultantolkningen av vår värduppdatering med VD Brian Chesky är avsedd att underlätta kommunikationen och utgör inte ett autentiskt eller ordagrant protokoll över innehållet. Endast det ursprungliga talet på engelska är autentiskt.

    Huvudpunkter

    • Gäster kommer att söka efter privata utrymmen närmare hemmet, och renlighet, prisvärdhet och flexibilitet kommer att vara viktigt

    • Det är helt frivilligt att åta sig att följa vår utökade rengöringsrutin, men vi uppmuntrar alla värdar att anta högre standarder för rengöring

    • Trots att vår personalstyrka har minskat är vi lika engagerade i att stödja vår värdcommunity som vi någonsin har varit

    Airbnb
    13 maj 2020
    Var detta till hjälp?