Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.

Ange ditt ursprungliga pris

Välj ett pris för vardagar och helger och lägg till rabatter för att locka gäster.
Av Airbnb den 17 juni 2025
Uppdaterad 17 juni 2025

Om du anger ett konkurrenskraftigt pris kan det hjälpa din annons att sticka ut och uppmuntra gäster att boka. Du bestämmer alltid över ditt pris och kan ändra det när som helst.

Prissättning för vardagar och helger

Du väljer först ett grundpris för vardagar. Detta är standardpriset för alla nätter i din kalender. Du har möjlighet att lägga till en extra avgift för helger, vilket är fredagar och lördagar.

De pristips som visas använder faktorer såsom plats, bekvämligheter, dina tidigare bokningar och de senaste priserna i ditt område. Om du vill ange ett annat pris än det som föreslås kan du försöka balansera dina kostnader med vad gästerna är villiga att betala. Här är några saker att tänka på.

  • Dina utgifter för värdskapet: Dessa kan inkludera bolån, el, vatten, underhåll och skatter.
  • Det värde du tillhandahåller: Tänk på vad du visar upp i din annons, t.ex. populära bekvämligheter, tillgänglighetsfunktioner och närhet till lokala sevärdheter.
  • Det totala priset gäster betalar: Tänk på att eventuella avgifter du planerar att lägga till, t.ex. en husdjursavgift, påverkar det totala priset.

Att börja med ett lägre pris kan hjälpa dig att locka dina första gäster och få dina första omdömen.

Lägga till rabatter

Kampanjer och rabatter kan hjälpa till att förbättra din annons sökrankning och locka gäster.

  • Kampanj för nya annonser: Erbjud 20 % rabatt på dina första tre bokningar för att hjälpa dig att få dina första gäster och omdömen.
  • Sista minuten-rabatt: Sänk ditt pris för bokningar gjorda någonstans mellan 1 och 28 dagar före incheckning för att fylla luckor i din kalender.
  • Vecko- och månadsrabatter: Rabatter för längre vistelser kan hjälpa dig att fylla din kalender snabbare och minska antalet byten mellan bokningar.

Ditt rabatterade pris visas bredvid ditt ursprungliga pris, som är överstruket.

Du får tillgång till fler prissättningsverktyg när du har publicerat din annons. Att använda Airbnbs verktyg för att regelbundet justera ditt pris kan hjälpa dig att nå dina intäktsmål.

Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
17 juni 2025
Var detta till hjälp?