Dessa fastighetsförvaltare använde Airbnbs verktyg för att öka beläggningen
Huvudpunkter
Detta parisiska par annonserade ut sina sju vindsvåningar på Airbnb första gången 2014
Deras beläggningsgrad ökade med mer än 50 % efter att de började annonsera på Airbnb
Två av deras unika boenden får extra exponering genom Airbnb Plus
När paret Angie och Chris först började renovera och hyra ut konstnärsloft i Paris till resenärer för tio år sedan hade de svårt att attrahera gäster. Trots att de annonserade på tre reseplattformar på nätet och hade en egen webbplats så gick de sällan över 50 procent.
Men deras lycka förändrades för fem år sedan, när de sökte en bredare publik och började annonsera ut sina sju "Artisan Lofts Paris" på Airbnb. Plattformens globala räckvidd bidrog till att locka en stadig ström av unga, tekniskt kunniga gäster och beläggningen steg till vad paret uppskattar till cirka 85 procent under högsäsong och cirka 75 procent under lågsäsong på vintern.
"Airbnb öppnade gästfrihetsmarknaden för nya kunder och nya resenärer", säger Chris, tidigare konsult på PwC. "De skapade modellen för branschen när det gäller innovation, teknik och kundupplevelser."
För smarta värdar som Angie och Chris erbjöd Airbnbs plattform inte bara räckvidd utan också ett medium för att på ett vackert sätt visa upp fotografier av sina eleganta miniloft, som är före detta gamla bagerier, modeateljéer och konstnärsstudior. Ett framträdande bildgalleri gör det möjligt för dem att visa upp sin estetik – art déco, moderna stolar från mitten av århundradet och schackrutiga överkast i rött. Airbnb ger dem också en plattform för att dela lokala tips med gäster genom specialgjorda guideböcker om var lokala parisare handlar, äter och dricker.
"Vi är värdar eftersom vi älskar att resa", säger Chris. "Vi älskar att resa som lokalinvånare, inte som turister. Så vi bestämde oss för att vara värdar och hjälpa våra gäster att leva som lokalinvånare under sin resa."
"Airbnb har skapat något som andra plattformar aldrig har kunnat skapa, och det är en kategori för värdar av hög kvalitet", säger han. "Det är också ett tillfälle för bostadsägaren att förbättra sig och försöka få den belöningen."
Innan de gick med på Airbnb kämpade Chris och Angie med att hantera sina bokningskalendrar över flera plattformar och sin egen bokningsprogramvara. "Det var en mardröm", säger Chris. Airbnb har gjort det möjligt för dem att synkronisera alla sina kalendrar så att flera gäster inte bokar samma datum. Det finns också hjälpsidor på plattformen som ger paret information om hur de optimerar sin verksamhet på Airbnb. Efter att ha läst ett tips som föreslog att de sänkte sina krav på kortaste tillåtna vistelse började Angie och Chris snabbt locka fler gäster.
Paret har också dragit nytta av plattformens automatiska prissättningsverktyg, som anger optimerade priser ett helt år i förväg baserat på faktorer som säsong, veckodagar och särskilda evenemang. "Airbnb har gett vem som helst som driver ett mindre företag verktyg i klass med de som används av hotellägare", säger Chris.
Tack vare sin framgång i Paris expanderar paret nu till Portugal. Airbnbs verktyg för medvärdskap gör det möjligt för dem att anställa någon som hjälper till med att hantera deras boende på distans. "Jag tror att medvärden har ändrat hur människor driver sina företag", säger Chris. "Jag tror att Airbnb alltid jobbar med innovation och förutseende."
Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.
Huvudpunkter
Detta parisiska par annonserade ut sina sju vindsvåningar på Airbnb första gången 2014
Deras beläggningsgrad ökade med mer än 50 % efter att de började annonsera på Airbnb
Två av deras unika boenden får extra exponering genom Airbnb Plus