Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.

Så överträffar du gästernas förväntningar

Använd gästomdömen och få din tjänst att sticka ut på Airbnb.
Av Airbnb den 13 maj 2025
Uppdaterad 13 maj 2025

Toppbetyg och positiva omdömen kan leda till fler bokningar och högre intäkter. Använd feedback från gäster för att fortsätta att förbättra din service.

Sektionen Insikter visar ditt totalbetyg, offentliga omdömen, privata noteringar och detaljerade betyg gällande gästfrihet, plats (i förekommande fall), pålitlighet och värde.

Gästfrihet

Gäster uppskattar att känna sig omhändertagna och välkomna. Gör ditt bästa för att leverera ett högkvalitativt erbjudande och förutse deras behov.

  • Schemalägg ett välkomstmeddelande. Se till att gäster har den information de behöver inför tjänsten. En fotograf kan dela med sig av en detaljerad väderprognos och råd om kläder.
  • Lär dig mer om dina gäster. Skicka ett meddelande för att fråga om en gästs preferenser och behov för att anpassa tjänsten. En cateringfirma kan fråga om allergier och menyanpassningar.
  • Tänk utifrån gästens perspektiv. Vissa gäster kan vara nya i din stad eller ditt land. De kan behöva extra hjälp med att navigera i området eller med att förstå lokala seder och bruk. Sträva efter att vara varm och hjälpsam och kommunicera respektfullt.
  • Ta med extra förnödenheter. Se till att du är förberedd för eventuella problem, t.ex. om verktyg eller utrustning går sönder eller om en gäst glömmer ett viktigt föremål. En personlig tränare kan ta med extra yogamattor.
  • Följ upp efteråt. Skicka ett meddelande för att tacka gäster och adressera eventuella uppföljande steg. Detta kan inkludera en tidslinje för när fotografier kommer att finnas tillgängliga eller ett recept som gästerna tyckte särskilt mycket om.

Plats

Om du är värd för en tjänst på ditt företag eller på en offentlig plats ombeds gästerna att betygsätta platsen. En hudterapeut kan ge en ansiktsbehandling på sitt spa eller så kan en fotograf erbjuda en session i en park. Gäster uppskattar inbjudande lokaler som är rena och välutrustade.

  • Prioritera gästkomfort. Att erbjuda en trygg och ren lokal underlättar för gästerna att njuta av tjänsten. En massageterapeut bör tillhandahålla en fläckfri miljö så att deras gäster kan koppla av under en djupvävnadsmassage.
  • Skicka en detaljerad vägbeskrivning. Var tydlig med vad gästerna kan förvänta sig av lokalen och var ni kommer att träffas. Tänk på eventuella problem med parkering och kollektivtrafik. Inkludera incheckningsinstruktioner om du befinner dig i en delad lokal. Tänk också på tillgänglighet. Är till exempel lokalen för din fotosession rullstolsanpassad?

Gäster kommer inte att bli ombedda att ge feedback om lokalen om du reser till deras plats.

Pålitlighet

Gäster förväntar sig att deras värd tillhandahåller en smidig tjänst. Detta innebär att sätta tydliga förväntningar för gästerna, vara tydlig och kvick i kommunikationen och att vara organiserad.

  • Prioritera noggrannhet. Se till att dina beskrivningar och foton förmedlar exakt vad gästerna får. En hårstylist kan beskriva de produkter och tekniker hen använder och inkludera foton av de typer av håruppsättningar och flätor som hen tillhandahåller.
  • Var lyhörd. Ange dina ordinarie tider på fliken Annonser för att tydliggöra när du är tillgänglig. Aktivera påminnelser i Airbnb-appen och i din enhets inställningar så att du kan se gästmeddelanden omedelbart och svara snabbt.
  • Planera i förväg. Förbered eventuellt material i förväg för att säkerställa att din service håller sig till tidtabellen. En kock kan hacka grönsaker i förväg för soppan han eller hon ska laga hos gästen.
  • Ta med det stöd du behöver. Du kan låta en assistent följa med om du är värd för en stor grupp eller erbjuder en mer komplex tjänst. Du är skyldig att meddela gäster om en assistent kommer att stödja dig i utförandet av tjänsten i tillräckligt god tid för att kunna avboka utan avgift.
  • Kom i tid. Om du reser till gästen bör du tänka över din rutt och ta hänsyn till trafiksituationen.
  • Respektera egendomen. Om du tillhandahåller tjänsten i någon annans hem ska du lämna lokalen i samma skick som du fann den.

Värde

Gäster söker efter tjänster som tillhandahåller exceptionell kvalitet för det betalda priset. Tänk igenom hur du kan göra dina erbjudanden ännu mer speciella och värda de priser gästerna betalar.

  • Inkludera en rad olika valmöjligheter. Lägg till minst tre erbjudanden med olika priser för att ge gästerna fler valmöjligheter och hjälpa dig att nå dina intäktsmål. Den beprövade metoden är att skapa erbjudanden på bas-, standard- och premiumprisnivåer. En fotograf i USA kan till exempel tillhandahålla en halvtimmes fotografering som kostar mindre än 50 USD, en personlig porträttfotografering som kostar mellan 50 USD och 150 USD, och en familjesession som kostar mer än 150 USD.
  • Anpassa dina erbjudanden. Airbnbs meddelandeverktyg hjälper dig att kommunicera med gästerna för att anpassa dina erbjudanden och ange anpassade priser.
  • Ge utmärkt service. Att använda material av högre kvalitet och lägga till extra detaljer som gör ditt erbjudande ännu mer speciellt kan räcka långt. En hudterapeut kan inkludera en gratis eterisk olja.

Alla värdar, foton och annonsuppgifter måste uppfylla standarder och krav för Airbnb-tjänster.

Information i den här artikeln kan ha ändrats sedan detta publicerades.

Airbnb
13 maj 2025
Var detta till hjälp?