Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Detta innehållet är inte tillgängligt på ditt valda språk, så vi har gjort det tillgängligt på närmaste tillgängliga språk för tillfället.

    Ett lättanvänt verktyg för att bestrida vedergällningsomdömen

    Begär borttagning av ett vedergällningsomdöme, oavsett hur länge sedan det publicerades.
    Av Airbnb den 16 nov. 2022
    2 minuters läsning
    Uppdaterad 30 nov. 2022

    Värdar har berättat för oss att de vill veta en gästs Airbnb-historik innan de godkänner en bokningsförfrågan, och de är bekymrade över möjligheten till vedergällningsomdömen. Vi uppgraderar omdömessystemet för att göra det möjligt för dig att lära dig mer om andra värdars omdömen om gäster och bestrida eventuella vedergällningsomdömen.

    Mer information i omdömen

    Vi lägger till möjligheten för värdar att lämna fler detaljer i sina omdömen om gäster, som du kommer att kunna läsa. Tillsammans med att du hittar en gästs övergripande betyg vet du till exempel hur andra värdar betygsatte dem gällande renlighet, kommunikation och hur pass de följde husreglerna. Din feedback kommer också att hjälpa till att upprätthålla grundreglerna för gäster och göra det möjligt för dig att rapportera alla gäster som inte följer dem.

    Samma process gäller för de omdömen som gäster lämnar till dig. Gäster kommer fortfarande att välja mellan en till fem stjärnor för sin totala vistelse. Nu kan de också lägga till ett stjärnbetyg – och ange vad som gick bra eller kunde ha gått bättre – i flera kategorier.

    Om ditt boende till exempel är superrent kan en gäst välja fem stjärnor och "skinande rent badrum". Stjärnomdömen och feedback i specifika kategorier kommer inte att påverka Superhost-statusen, som fortfarande endast bestäms av ditt övergripande stjärnomdöme.

    Starkare skydd mot vedergällningsomdömen

    Du ska känna dig bekväm med att vara värd för gäster utan att oroa dig för möjligheten att få ett vedergällningsomdöme.

    Du kan begära borttagning av alla vedergällningsomdömen, oavsett hur länge sedan de publicerades. Du kommer att kunna flagga omdömen från gäster som:

    • Begår en allvarlig policyöverträdelse, som att skada ditt boende eller överskrida bokningens längd
    • Överträder dina husregler – till exempel genom att ha en obehörig fest eller sammankomst i ditt boende

    Låt oss säga att en gäst röker i ditt boende, mot dina husregler. Du informerar din gäst om att du hittade cigarettfimpar i vardagsrummet och skickar in en begäran om ersättning för djuprengöring. Som svar vägrar din gäst att betala och lämnar ett argt omdöme. Du kommer nu att kunna bestrida detta omdöme.

    I början av 2023 kommer vi att lansera en chattbot för att göra det enklare för dig att bestrida ett omdöme utan att behöva kontakta kundtjänst.

    Vi uppdaterar hur omdömen fungerar som ett direkt resultat av dina förfrågningar. Fortsätt gärna att dela dina tankar med oss, så att vi kan fortsätta att skapa de uppdateringar du behöver.

    Få mer information om Airbnbs vinteruppdatering 2022

    Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

    Get details about the Airbnb 2022 Winter Release

    Information contained in this article may have changed since publication.

    Airbnb
    16 nov. 2022
    Var detta till hjälp?