Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Hur du berättar för dina gäster om din rengöringsrutin

    Lugna gäster genom att dela allt du gör för att rengöra och sanera ditt boende.
    Av Airbnb den 4 juni 2020
    3 minuters läsning
    Uppdaterad 13 apr. 2021

    Huvudpunkter

    • Värdar kommer att få ett särskilt omnämnande på sin annonssida när de åtar sig att följa Airbnbs femstegsprocess för utökad rengöring

      • Lugna gäster genom att skicka dem ett meddelande om din rengöringsrutin före incheckning

        • Upptäck mer i vår fullständiga guide för att utforska den utökade rengöringsrutinen

        Vi skapade Airbnbs femstegsprocess för utökad rengöring för att hjälpa värdar att rengöra mer effektivt under COVID-19 och framåt. Renlighet har alltid varit viktigt för våra värdar och gäster, men det har blivit viktigare än någonsin – vilket är anledningen till att vi har sammanställt högre standarder för rengöring.

        Airbnb utvecklade femstegsprocessen för utökad rengöring baserat på Airbnbs rengöringshandbok, som utvecklades i samarbete med experter. Vi kräver att värdar följer femstegsprocessen för utökad rengöring för alla sina boenden mellan varje gästvistelse. Värdar får ett särskilt omnämnande på sin annonssida när de åtar sig att följa rengöringsprocessen, så att gäster som söker efter ett boende vet att de har godkänt att följa Airbnbs rengöringsstandard.

        Här följer några sätt att informera dina gäster om de extra åtgärder du vidtar:

        Uppdatera din annonsbeskrivning för att framhäva din rengöringsprocess. Att nämna hur du följer Airbnbs rengöringsstandard kan hjälpa gäster som vill prioritera renlighet att välja mellan boenden.

        • Vi rekommenderar att du reviderar din annonsbeskrivning för att lägga till information om hur du har rengjort och sanerat ditt boende i enlighet med Airbnbs femstegsprocess för utökad rengöring. Här är exempel på formuleringar du kan använda:

          Jag följer Airbnbs femstegsprocess för utökad rengöring, som är baserad på Airbnbs rengöringshandbok, som utvecklades i samarbete med experter.

          Här är några höjdpunkter:

          • Jag sanerar ytor som vidrörs ofta, sist men inte minst dörrhandtaget
          • Jag använder rengöringsmedel och desinfektionsmedel som godkänts av globala hälsovårdsmyndigheter och jag bär skyddsutrustning för att förhindra korskontaminering
          • Jag följer checklistor för rengöring för att noggrant rengöra varje rum
          • Jag tillhandahåller extra rengöringsutrustning, så att du kan rengöra under din vistelse
          • Jag följer lokala lagar, inklusive eventuella ytterligare riktlinjer för säkerhet eller rengöring
          • Lägg till foton för att visa ditt skinande rena boende

          Skicka ett meddelande till dina gäster för att ge mer information om din rengöringsrutin. Att dela denna extra information kan hjälpa gäster att känna sig mer bekväma innan de checkar in.

          • Inkludera information om vem som rengjort ditt boende och vad hen gjorde under rengöringen
          • Låt dina gäster veta att du är lika bekymrad som de är över att hålla ditt boende rent
          • Det viktigaste att kommunicera är att ditt boende har rengjorts och sanerats noggrant
          • För att spara tid kan du överväga att använda Airbnbs funktion för sparade meddelanden

          Lämna rengöringsutrustning i ditt boende för dina gäster, och nämn det i din annonsbeskrivning. Vi har hört från gäster att de vill ha möjlighet att rengöra på egen hand under sin vistelse. Ge dina gäster möjlighet att själva rengöra genom att ställa fram rengöringsutrustning som de kan använda, inklusive:

          • Pappershanddukar
          • Engångshandskar
          • Allrengöringsmedel
          • Desinfektionsservetter eller sprej
          • Antibakteriell handsprit
          • Extra handtvål

          Kom ihåg att vi inte tillåter dig att påstå att ditt boende är fritt från coronavirus. Även om du kan dela information om dina rengöringsmetoder bör du komma ihåg att det inte går att garantera att ditt boende är fritt från viruset.

          • Undvik att marknadsföra ditt boende som "COVID-fritt" eller "karantänvänligt". Faktum är att vi kräver att värdar tar bort alla omnämnanden av "COVID-19", "coronaviruset" eller "karantän" i annonstitlar.
          • Vi ber också att du inte utnyttjar eventuell brist på handdesinfektionsmedel, toalettpapper och andra väsentligheter för att locka gäster. Läs mer

          Genom att följa Airbnbs femstegsprocess för utökad rengöring kan du hjälpa gäster att känna sig mer bekväma med att bo i ditt boende – och du kan se till att du gör din del och allt du kan för hälsa och välbefinnande inom vår community. Som alltid, tack för att du är värd och en del av Airbnbs community.

          Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades. För riktlinjer för rengöring som är specifika för din region kan du gärna bokmärka denna artikel i hjälpcentret.

          Huvudpunkter

          • Värdar kommer att få ett särskilt omnämnande på sin annonssida när de åtar sig att följa Airbnbs femstegsprocess för utökad rengöring

            • Lugna gäster genom att skicka dem ett meddelande om din rengöringsrutin före incheckning

              • Upptäck mer i vår fullständiga guide för att utforska den utökade rengöringsrutinen
              Airbnb
              4 juni 2020
              Var detta till hjälp?