Förenkla kommunikationen

Schemalägg meddelanden och skicka snabba svar för att utöka din verksamhet.
Av Airbnb den 4 jan. 2024
2 minuters läsning
Uppdaterad 4 jan. 2024

Schemalagda meddelanden och snabba svar kan spara tid. När du skriver dessa meddelanden ska du komma ihåg att gäster är mer benägna att läsa dem om de kommer vid en passande tidpunkt och är korta.

Schemalagda meddelanden

Skicka automatiskt schemalagda meddelanden till gäster efter att de har vidtagit särskilda åtgärder, såsom att boka en vistelse, checka in och checka ut.

Överväg att schemalägga meddelanden vid dessa tillfällen.

  • Fråga om bokning eller bokningsförfrågan: Svara direkt (eller inom högst 24 timmar) när gäster kontaktar dig.
  • Bokningsbekräftelse: Tacka gäster för bokningen och berätta att du finns tillgänglig för att svara på eventuella frågor.
  • Före incheckning: Påminn gäster ungefär 24 till 48 timmar före incheckning om var de hittar incheckningsinstruktioner och dela eventuell information om hur de tar sig in. 
  • Efter incheckning: Fråga hur det går strax efter det att gästerna har anlänt.
  • Före utcheckning: Skicka en vänlig påminnelse om din utcheckningstid kvällen innan gästerna åker för att förhindra sen utcheckning.
  • Efter utcheckning: Tacka gästerna och be dem lämna ett omdöme. Ge gästerna ett omdöme så snart som möjligt.

Snabba svar

Svara på vanliga frågor med ett enda tryck eller klick genom att skapa snabba svar. Du kan använda samma snabba svar för alla dina annonser.

Anpassa dina svar med snabbkoder som automatiskt fyller i gäst-, boknings- och annonsuppgifter. Se till att alla dina annonsdetaljer är fullständiga innan du använder snabbkoder.

Några exempel på snabbkoder:

  • Gästens förnamn
  • Incheckningsdatum
  • Incheckningstid
  • Utcheckningsdatum
  • Utcheckningstid
  • Incheckningsmetod
  • Utcheckningsinstruktioner
  • Vägbeskrivning
  • Guidebok
  • Husmanual
  • Husregler
  • Wifi-namn
  • Wifi-lösenord

Om du använder API-ansluten programvara kommer du åt dessa funktioner från din programvara om din leverantör har integrerat dem. Om så inte är fallet kan du kontakta din leverantör för att ta reda på när de kommer att vara tillgängliga.

Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
4 jan. 2024
Var detta till hjälp?