Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Detta innehållet är inte tillgängligt på ditt valda språk, så vi har gjort det tillgängligt på närmaste tillgängliga språk för tillfället.

    Förenkla incheckningsprocessen

    Följ dessa förslag för att ge ett bekvämt och stressfritt välkomnande.
    Av Airbnb den 3 jan. 2020
    4 minuters läsning
    Uppdaterad 9 juni 2021

    Huvudpunkter

    • Hjälp till att sätta förväntningar genom att kommunicera med gäster före ankomst

    • Att tillhandahålla självincheckning kan locka gäster som söker efter denna bekvämlighet

    • Att erbjuda enkla incheckningsinstruktioner kan minska förvirring

    • Upptäck mer i vår fullständiga guide för att göra dina första gäster nöjda

    Dina gästers incheckning kan sätta tonen för hela besöket. Att se till att de enkelt kan hitta och komma in i ditt boende är en viktig del av att skapa en stressfri upplevelse, och kan leda till positiva omdömen. Läs vidare för din guide till framgångsrik incheckning.

    Bra kommunikation skapar förutsättningar

    I en perfekt värld skulle alla incheckningar vara problemfria, men allting går inte alltid enligt planerna. Det bästa verktyget för att bekämpa oförutsedda reseproblem är tydlig kommunikation mellan dig och dina gäster.

    Innan gästerna anländer bör du berätta för dem om du kommer att vara där för att välkomna dem eller om de kommer att checka in själva. Fråga dem när de förväntas anlända och berätta för dem hur de når dig.

    "Innan gäster anländer skriver jag för att tacka dem och skickar dem husmanualen och vägbeskrivningen", säger Superhost Ann från Penobscot, Maine.

    Skapa en incheckningsmetod som fungerar för dig

    Det är viktigt att överväga ditt värdskap och din tillgänglighet när du väljer incheckningsmetod. En del värdar föredrar att hälsa sina gäster välkomna, lämna över nyckeln själv och visa dem boendet. Andra värdar (och många gäster) föredrar bekvämligheten med självincheckning.

    Du kan ange i dina annonsdetaljer om du tillåter självincheckning (en förmån som vissa gäster eftersöker) och ange dina föredragna in- och utcheckningstider i dina bokningsinställningar.

    Innan gäster anländer skriver jag för att tacka dem och skickar dem husmanualen och vägbeskrivningen.
    Ann,
    Penobscot, Maine

    Enkel självincheckning

    Du kan göra det enkelt för gäster att checka in sig själva genom att tillhandahålla ett låst nyckelskåp, smart lås eller portkod. Kom bara ihåg att uppdatera koder och kombinationer mellan vistelser för att hålla ditt boende säkert.

    Lägg till incheckningsinstruktioner för ditt boende

    Oavsett om du väljer att personligen välkomna dina gäster eller låta dem släppa in sig själva kan du lägga till detaljerade incheckningsinstruktioner i din annons för att se till att de får en smidig ankomst.

    När du väl har lagt till dina incheckningsinstruktioner i avsnittet "Information för gäster" under fliken Annonser kommer de att göras tillgängliga för gäster under fliken Resor tre dagar före deras ankomst. Instruktionerna ingår också i deras ankomstguide 48 timmar före incheckning, tillsammans med vägbeskrivning till ditt boende och wifi-information.

    Få dina gäster att känna sig välkomna

    Att få gäster att känna sig välkomna är det sista, och kanske viktigaste, steget i incheckningsprocessen. "Du vill att folk ska få en varmare upplevelse än vad de skulle ha fått på ett traditionellt hotell", säger värden Chris från Cleveland. "Jag står till förfogande för att svara på eventuella frågor så fort jag kan." Här är några förslag på saker du kan göra:

      • Wifi: Lämna wifi-koden på en väl synlig plats. Detta är ofta det första gäster letar efter.
      • Husmanual: Ha en fysisk kopia som är lätt att hitta och innehåller detaljer såsom parkeringsinstruktioner, viktig information om dina bekvämligheter och tips om hur de använder apparater.
      • Guidebok: Skapa en guidebok full av restaurangförslag, lokala vandringsspår, tillgänglighetsvänliga aktiviteter och mycket mer för att visa upp dina favoritställen.
      • Välkomstmeddelande: Överväg att lämna ett personligt, handskrivet meddelande om du kan. Det tillför det där lilla extra.
      • Följ upp: Kontakta dina gäster efter ankomsten för att se till att de har allt de behöver och är redo att njuta av sin vistelse. Du kan göra detta personligen, med ett SMS eller genom att skicka ett meddelande via Airbnb.

      Huvudpunkter

      • Hjälp till att sätta förväntningar genom att kommunicera med gäster före ankomst

      • Att tillhandahålla självincheckning kan locka gäster som söker efter denna bekvämlighet

      • Att erbjuda enkla incheckningsinstruktioner kan minska förvirring

      • Upptäck mer i vår fullständiga guide för att göra dina första gäster nöjda
      Airbnb
      3 jan. 2020
      Var detta till hjälp?