Förenkla incheckningsprocessen
Att se till att gäster enkelt kan hitta och komma in i ditt boende är grundläggande för varje framgångsrik vistelse. När du skapar en incheckningsplan är nyckeln att se till att den är enkel och pålitlig. Testa den för att bekräfta att den fungerar för varje gäst, varje gång.
Skapa en incheckningsstrategi
Kommunikation med gästerna är det viktigaste för en smidig incheckning. "Innan gästerna anländer skriver jag för att tacka dem", säger Ann, värd i Penobscot, Maine. I meddelandet skickar hon incheckningsinstruktioner och vägbeskrivningar.
"Vi skickar en checklista för gästincheckningen", säger Juliette, som är medlem i värdrådet i Nairobi, Kenya. "Då kan vi hantera förväntningarna."
Testa dessa förslag när du konfigurerar en enkel incheckning:
- Lägg till incheckningsinstruktioner i Airbnb-appen. Du kommer att bli ombedd att tillhandahålla bilder av processen och kortfattade instruktioner.
- Ange din korrekta adress och position på kartan. Om ditt boende ligger avsides eller om det inte finns mobiltäckning i närheten bör du ange en exakt vägbeskrivning för att undvika förvirring.
- Skicka incheckningsinstruktioner tre dagar i förväg. Bekräfta med gästerna att de har fått dem och kontrollera om de har några frågor.
- Var tillgänglig vid incheckningen. Om något går fel vill du vara tillgänglig så att du kan felsöka.
- Håll kontakten med gästerna. Det bästa verktyget vid oförutsedda reseproblem är tydlig kommunikation mellan dig och dina gäster.
När du väl har lagt till incheckningsinstruktioner kan gäster hitta dem under fliken Resor tre dagar före ankomst. Instruktionerna ingår också i gästernas ankomstguide 48 timmar före incheckning, tillsammans med vägbeskrivning till ditt boende och wifi-information.
Förenkla självständig incheckning
Du kan välkomna gäster personligen eller virtuellt. Framgångsrika värdar erbjuder ofta självincheckning med hjälp av enheter så som portkod, smarta lås eller låsta nyckelskåp och har en reservplan om något går fel.
Om du erbjuder självincheckning bör du "ge dem en extra kontaktperson för säkerhets skull", föreslår Juliette. "Jag ger dem kontaktuppgifter till min hushållerska." På så sätt kan gästerna ändå få tillgång till ditt boende om det uppstår frågor och du inte är tillgänglig för att svara.
Erbjuda 5-stjärnig gästfrihet
När gäster checkar in ska de känna sig välkomna. "Du vill att folk ska få en varmare upplevelse än vad de skulle få på ett traditionellt hotell", säger Chris, en värd i Cleveland. "Jag står till förfogande för att svara på eventuella frågor så fort jag kan."
Testa dessa förslag för att charma dina gäster vid incheckning:
- Se till att ditt boende är fläckfritt. Se till att alla ytor, golv och textilier är rena och dammfria. Titta efter hår eller tecken på smuts och damm efter att du har städat. Även om ditt boende är fantastiskt måste det vara rent för att få femstjärniga omdömen.
- Erbjud något extra som ett tecken på uppskattning för dina gäster. Detta kan vara något enkelt som ett handskrivet välkomstmeddelande eller en ask med kakor.
- Visa information om ditt wifi-nätverk och lösenord i ditt boende. Du kan också lägga till detta direkt i din annons, under Information för gäster.
- Lämna en husmanual till gäster i ditt boende, med information som parkeringsinstruktioner, detaljer om dina bekvämligheter och tips om hur de använder apparater.
- Skapa en guidebok med restauranger, lokala vandringsleder och tillgänglighetsvänliga aktiviteter för att visa upp dina favoritställen.
- Stäm av med gäster efter ankomst för att se till att de har allt de behöver. Du kan enkelt göra detta med schemalagda meddelanden.
Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.