Använda schemalagda meddelanden för att spara tid

Automatisera din kommunikation med gäster från incheckning till utcheckning.
Av Airbnb den 19 nov. 2020
2 minuters läsning
Uppdaterad 1 maj 2024

Verktyget för schemalagda meddelanden hjälper dig att automatiskt dela viktig information med gäster vid specifika tillfällen, t.ex. på incheckningsdagen. Det låter dig skapa standardmeddelanden och schemalägga dem så att de skickas vid de tidpunkter då det är mest sannolikt att gäster vill ha informationen.

Du kan även skapa snabba svar, korta mallar som används för att hantera vanliga frågor för att spara tid när du skickar meddelanden till gäster.

Så anpassar och schemalägger du meddelanden

Gå till meddelandeinställningarna under fliken Meddelanden för att skriva och schemalägga meddelanden.

Du kan anpassa dessa meddelanden genom att infoga snabbkoder. Dessa platshållare hämtar information från både din annons och din gästs bokning, t.ex. dina husregler och gästens namn och incheckningsdatum. Se till att dina annonsdetaljer är fullständiga och uppdaterade, eftersom meddelanden med tomma snabbkoder inte kommer att skickas korrekt.

Använd rullgardinsmenyn för att infoga snabbkoder. När du är klar kan du schemalägga meddelandet genom att välja vilken gästhandling som ska utlösa att det skickas. Du kan alltid redigera, hoppa över eller skicka ett meddelande tidigare än planerat efter behov.

Så här kan du använda snabbkoder i ett schemalagt meddelande:

Hej [guest first name]!

Tack för din bokning! Vi ser fram emot att välkomna dig den [check-in date]. Dela gärna din reseinformation så att vi kan ordna en smidig incheckning, som vanligtvis är kl. [check-in time] eller senare.

Här är lite kort information om området: [neighborhood]

Här är några tips om hur du tar dig runt: [getting around]

Du hittar användbara förslag för att besöka [city] i vår guidebok, som finns här: [guidebook]. Några dagar före din resa delar vi incheckningsinformation. Hör gärna av dig om du har några frågor.

När du bör schemalägga meddelanden

Du kan schemalägga ett meddelande när som helst. Överväg att skicka viktig information när gäster behöver den vid dessa tillfällen.

  • Strax efter bokning: Ett tackmeddelande direkt efter bokning informerar gäster om att du har tagit emot deras förfrågan och ger information och tips inför deras kommande vistelse.
  • Före incheckning: Påminn gäster om deras kommande vistelse så att de kan förbereda sig inför sin ankomst. Du kan schemalägga dessa meddelanden upp till 14 dagar före incheckning.
  • På incheckningsdagen: Även om du kanske redan har delat incheckningsinstruktionerna tycker många gäster att det är till hjälp att få viktig information igen på incheckningsdagen, inklusive en vägbeskrivning.
  • På vistelsens första dag: Ta kontakt för att bekräfta att allt är i sin ordning och erbjud dig att svara på eventuella frågor de kan tänkas ha.
  • På dagen efter utcheckning: Tacka dina gäster för att de har bott hos dig och påminn dem om att lämna ett omdöme.

Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
19 nov. 2020
Var detta till hjälp?