Hoppa till innehåll
    Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat
    Vad gäster vill ha – och vad du kan göra åt det

    Vad gäster vill ha – och vad du kan göra åt det

    Överväg dessa fyra sätt att utveckla din värdverksamhet när resandet återupptas.
    Av Airbnb den 4 jun 2020
    3 minuters läsning
    Uppdaterad 1 jul 2020

    Huvudpunkter

    • Eftersom förhandsplanering är svårt för alla just nu bör du överväga att tillåta flexibla avbokningar och bokningar i sista minuten

      • Du kan också erbjuda självincheckning och andra funktioner som stöder social distansering

      • Berätta om din utökade rengöringsrutin, särskilt om du följer dessa riktlinjer

      Nu när resandet börjar återupptas har vi märkt att vissa värdar börjar tänka strategiskt och leta efter sätt att anpassa sig till den föränderliga marknaden. Vi har samlat allt du behöver veta om att hjälpa gäster känna sig mer bekväma med att boka en vistelse i ditt boende. Här är vad gäster söker efter just nu:

      Sista minuten-bokningar

      Eftersom vissa reserestriktioner fortfarande finns är det svårt att planera just nu. Resandet varierar beroende på region, men nästan en tredjedel av bokningar nyligen har gjorts inom en vecka före resan.*

      • Dra nytta av denna trend genom att se till att din bokningsinställning för "Varsel" är inställd på den kortaste varseltid du är bekväm med. Du kan ange en, två eller tre dagars varsel
      • Det här är också ett bra tillfälle att överväga att byta till Boka direkt, om du inte har den inställningen aktiverad

      Integritet

      Precis som du kommer många gäster att vilja ta extra steg för att skydda sig själva – och de kommer att vilja veta vilka extra steg du vidtar. I färska undersökningar har majoriteten av tidigare och potentiella gäster berättat för oss att de skulle känna sig mer bekväma med att bo med sina familjer i ett boende som annonserats ut på Airbnb än på ett hotell.

      Så här kan du attrahera resenärer som värdesätter integritet:

      • Se till att peka ut eventuella funktioner i ditt boende som gör det lättare att isolera sig, som en privat ingång eller avsaknad av grannar
      • Om du erbjuder exklusiva bekvämligheter för ditt boende – t.ex. en pool, bubbelpool, trädgård eller utomhusutrymme – var tydlig med att tillgången inte är delad med andra
      • Bidra till att uppmuntra till social distansering genom att erbjuda självincheckning och självutcheckning. Gäster som söker efter boenden i närheten filtrerar efter självincheckning, så överväg att installera ett låst nyckelskåp eller ett smart lås med en portkod. Kom ihåg att uppdatera din annons med instruktioner för självincheckning.
      • Minimera personlig kontakt genom att undvika att utföra rutinunderhåll under din gästs vistelse

      Flexibilitet

      De som funderar på att resa vill förståeligt nog ha mer flexibilitet under dessa osäkra tider. Att kunna ändra eller avboka en bokning kan uppmuntra gäster att gå vidare och boka, så här är vad du bör tänka på:

      • För att minska risken för att din värdverksamhet påverkas av COVID-19 bör du överväga att uppdatera din avbokningspolicy
      • Om du har en strikt policy kan du byta till en flexibel eller måttlig policy genom att ändra dina inställningar på din Sida med annonser. Du kan när som helst återgå till din strikta avbokningspolicy efter behov.
      • Airbnb stöder värdar som erbjuder mer flexibilitet med ett sökfilter för att visa boenden med avbokningsflexibilitet, så att gäster enkelt kan hitta de boenden som bäst passar deras behov

      Renlighet

      Renlighet är viktigare än någonsin. Här följer några sätt att låta gäster veta mer om de extra åtgärder du vidtar:

      • Höj nivån på din rengöringsrutin: För att minska spridningen av COVID-19 kan du välja att åta dig att följa vår utökade rengöringsrutin, som vi har lanserat för värdar i USA och börjat lansera i andra länder och regioner. Rutinen utvecklades med hälsoexperter efter och rekommendationer från Centers for Disease Control and Prevention (CDC) i USA. Om du följer dessa högre standarder för rengöring kan du överväga att skicka ett meddelande till gäster före deras vistelse för att berätta om det.
      • Uppdatera din annonsbeskrivning: Även om vi inte tillåter dig att påstå att ditt boende är fritt från coronavirus kan du dela information i din annonsbeskrivning om dina rengöringsmetoder. (Exempel: "På grund av coronaviruset vidtar vi extra åtgärder för att rengöra och sanera ofta vidrörda ytor mellan bokningar.")

      Vi hoppas att du tycker att dessa tips är användbara när du förbereder dig för att välkomna gäster igen. Vi kommer att fortsätta att dela med oss av resetrender och tips för att hjälpa dig att hantera ditt värdskap under de störningar som orsakas av COVID-19, så vänligen bokmärk Airbnb.com/COVID och återkom regelbundet för uppdateringar.

      *Enligt Airbnbs bokningsdata fram till och med den 2 juni 2020

      Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

      Huvudpunkter

      • Eftersom förhandsplanering är svårt för alla just nu bör du överväga att tillåta flexibla avbokningar och bokningar i sista minuten

        • Du kan också erbjuda självincheckning och andra funktioner som stöder social distansering

        • Berätta om din utökade rengöringsrutin, särskilt om du följer dessa riktlinjer

        Airbnb
        4 jun 2020
        Var detta till hjälp?