Tre sätt att locka fler gäster
Att erbjuda mer flexibilitet gör att din annons visas i fler sökresultat. Locka så många gäster som möjligt genom att utöka ditt serviceområde och erbjuda en rad priser och öppettider.
Hantera din tillgänglighet
Var noga med att lägga till alla tider då du kan vara värd. När du redigerar din tillgänglighet lägger du till öppettider och väljer ett tillgänglighetsfönster. Gäster kan bara hitta tjänster som har båda.
På fliken Annonser:
- Ange öppettider. Dina öppettider är de tider då gäster kan se att du är tillgänglig och boka din tjänst. Du kan lägga till samma tider för varje erbjudande eller olika tider för vart och ett. Överväg tider med hög efterfrågan – till exempel kan de mest populära tiderna vara morgnar för personliga tränare och kvällar för privata kockar.
- Ange ett tillgänglighetsfönster. Välj om gäster kan boka 3, 6, 9, 12 eller 24 månader i förväg. Du kan gör olika val för varje erbjudande.
I din kalender:
- Förfina din tillgänglighet. Du kan lägga till tider utanför dina vanliga öppettider och blockera tider när du inte kan arbeta. Eventuella blockerade tider gäller för alla erbjudanden.
- Synkronisera kalendrar. Anslut din Airbnb-kalender med Google Kalender. Alla händelser i din Google Kalender kommer att blockera dessa tider i din Airbnb-kalender.
När du är klar kan du förhandsgranska din annons för att verifiera din tillgänglighet och se vad gäster ser.
Konkurrenskraftig prissättning
Det är en bra idé att tillhandahålla minst tre erbjudanden med bas-, standard- och premiumpriser för att förbli konkurrenskraftig och locka fler gäster. Ett prisintervall kan leda till högre intäkter och fler omdömen. Till exempel vill gäster vanligtvis betala 52 till 95 USD för en trerättersmiddag, 54 till 96 USD för en spabehandling eller 46 till 75 USD för en fotografering.*
- Inkludera ett baserbjudande. Gäster ser ditt billigaste erbjudande i sökresultat. Ett baserbjudande kan hjälpa till att locka nya gäster och skapa intresse för dina andra erbjudanden.
- Tillhandahåll anpassade erbjudanden. Skicka anpassade erbjudanden med en betalningsförfrågan under fliken Meddelanden innan en gäst bokar. Om du till exempel erbjuder personlig träning kan en gäst fråga om du kan erbjuda ett träningspass tidigt på morgonen eller resa utanför ditt serviceområde.
- Anpassa med ändringar. Du kan även skicka en prisändring under fliken Meddelanden efter att en gäst har bokat. Till exempel kan en gäst vilja anpassa sitt erbjudande genom att lägga till franska toppar till sin manikyr eller en viss ingrediens till sin måltid.
- Lägg till ett lägsta pris. Om du har bestämt dig för att debitera ett pris per gäst kan du ange ett lägsta pris per bokning. Detta kan vara till hjälp för tjänster där grupper är vanliga, som catering eller tillagad mat. Om en gäst till exempel vill boka ett erbjudande på 50 USD för två gäster och ditt lägsta pris är 120 USD måste hen betala 120 USD för att boka.
- Ha erbjudanden. Du kan lägga till tidsbegränsade rabatter, rabatter för tidiga bokningar och rabatter för större grupper för att locka gäster att boka. När du tillämpar en rabatt kommer gäster att se det ursprungliga priset överstruket i sökresultat och i din annons.
Utöka ditt serviceområde
Se över om du kommer att resa till gäster, om gäster kommer att komma till dig, eller både och. Om gäster kommer till dig ska du komma ihåg att de bara hittar dig om de söker efter tjänster nära din plats.
Om du reser till gäster:
- Tänk på ditt serviceområde. För att visas i fler sökresultat ska du se till att du har lagt till alla städer, grannskap eller postnummer du kan i ditt serviceområde.
- Ange eventuell flexibilitet. I din annonsbeskrivning kan du nämna områden som du är villig att resa till ibland, eller att gäster kan kontakta dig om de befinner sig utanför ditt serviceområde.
Om gäster kommer till dig:
- Verifiera din adress. Gäster som tittar på din annons kommer att se avståndet och restiden till din plats.
- Inkludera ditt företagsnamn. Detta hjälper gäster att hitta dig när de anländer.
- Lägg till professionella foton. Oavsett om du är värd på ett spa, ett gym, en salong eller någon annanstans visar foton av din plats kvaliteten på din tjänst och hjälper gäster att hitta dig.
*Baserat på en onlineundersökning i mars 2025 med mer än 700 Airbnb-gäster och potentiella förstagångsbokare i USA.
Användarupplevelsen kan variera beroende på plats. Information i den här artikeln kan ha ändrats sedan den publicerades.