Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.
Förslag dyker upp efter det att du har skrivit in din sökning. Använd upp- och nedåtpilarna för att granska. Tryck på Enter för att välja. Om markeringen är en mening kommer den meningen att skickas till sökrutan. Om förslaget är en länk navigerar webbläsaren till den sidan.

Lägga till tillgänglighetsfunktioner för en upplevelse eller tjänst

Skapa en annons som gäster kan boka tryggt.
Av Airbnb den 13 maj 2025
Uppdaterad 13 maj 2025

Gäster vill veta om en upplevelse eller tjänst uppfyller deras behov innan bokning. De kan filtrera Airbnbs sökresultat efter specifika tillgänglighetsfunktioner och skicka meddelanden till värdar för att be om mer information.

Berätta för gäster vad som är tillgängligt under din upplevelse eller tjänst genom att välja från tillgänglighetsfunktionerna under fliken Annonser. Tjänstevärdar kan för närvarande endast välja teckenspråk. Om du kan göra andra anpassningar kan du överväga att dela den informationen i din annons eller i ditt välkomstmeddelande.

Hörsel- och synstöd

Lägg till dessa funktioner om du kan erbjuda teckenspråk eller en särskild guide för personer med nedsatt syn.

  • Teckenspråk: Du, en medvärd eller en assistent kan kommunicera med gäster som är döva eller har nedsatt hörsel, eller ordna en tolk. Fler än 300 teckenspråk används över hela världen, inklusive amerikanska, kinesiska och spanska. Ange vilka teckenspråk som är tillgängliga.
  • Särskild guide för personer med nedsatt syn: Du kan tillhandahålla en erfaren guide för att hjälpa gäster som är blinda eller har nedsatt syn.

Tillgänglighetsfunktioner för rörlighet

Lägg till dessa funktioner om gäster, inklusive personer som använder rullstol, kan ta sig genom upplevelsen från början till slut utan steg eller andra hinder.

  • Åtkomst utan nivåskillnader: Det finns inga trappsteg, trappor, trösklar eller hinder som är högre än 5 cm (2 tum) under hela upplevelsen.
  • Badrum utan nivåskillnader: Det finns ett badrum tillgängligt för gäster som inte har några trappsteg eller trappor för att komma in.
  • Huvudsakligen platt eller jämn mark: Underlaget under hela din upplevelse är brett, har en fast yta och liten eller ingen lutning.
  • Parkeringsplats för personer med funktionsnedsättning: Det finns en särskild parkeringsplats för gäster med funktionsnedsättning, eller en plats som är bredare än 2,5 meter (8 fot), nära startplatsen för din upplevelse.
  • Ingångar bredare än 81 cm: Ingångar och dörröppningar som krävs för att få tillgång till upplevelsen är minst 81 cm (32 tum) breda.

Om upplevelsen inte har dessa funktioner bör du överväga om du kan ändra rutten eller platsen för att ta emot fler gäster med tillgänglighetsbehov.

Sensoriska överväganden

Lägg till dessa funktioner om din upplevelse kan ta emot gäster som är känsliga för miljön.

  • Inga extrema sensoriska stimuli: Dina aktiviteter har begränsad exponering för starkt ljus, höga ljud, stark lukt och stora folkmassor.
  • En tyst tillflyktsort finns tillgänglig: Det finns ett separat utrymme med låg ljudnivå, eller ett dedikerat privat utrymme, som gäster kan använda under upplevelsen.

Om du kan göra justeringar kan du överväga att skapa en version av upplevelsen med färre sensoriska stimuli.

Att erbjuda upplevelser och tjänster med tillgänglighet i åtanke ger fler gäster möjlighet och trygghet att boka.

Informationen i den här artikeln kan ha ändrats sedan den publicerades.

Airbnb
13 maj 2025
Var detta till hjälp?