Navigera framåt för att komma åt föreslagna resultat

    Automatisera din kommunikation med dessa inkorgsuppdateringar

    Spara tid med schemalagda meddelanden, personliga snabba svar, m.m.
    Av Airbnb den 24 maj 2021
    5 minuters läsning
    Uppdaterad 15 juli 2021

    Huvudpunkter

    • Den uppgraderade inkorgen laddar meddelanden upp till tio gånger snabbare

      • Schemalagda meddelanden hjälper dig att automatisera kommunikationen med gäster

      • Anpassade snabba svar låter dig svara snabbare på frågor

        • Sökning och filtrering hjälper dig att snabbt hitta meddelanden

        På Airbnb vet vi att det senaste året inte har varit lätt. Vi har ägnat denna tid åt att fråga oss själva (och dig!) hur vi kan förbereda för när resandet återupptas och hjälpa dig att välkomna gäster med öppna armar.

        Vår värdinkorg har uppdaterats för att spara dig värdefull tid. Den är nu upp till tio gånger snabbare och innehåller uppdaterade funktioner som schemalagda meddelanden och anpassade snabba svar, såväl som sökningar och filter – allt utformat för att hjälpa dig att effektivisera kommunikationen med gäster.

        Dessa tidsbesparande inkorgsuppgraderingar är en del av en omfattande uppdatering av Airbnbs tjänst som vi tillkännager denna månad för att underlätta värdskapet när vi nu befinner oss på gränsen till stora förändringar inom resandet.

        Så här hjälper vi dig att kommunicera lättare med gäster:

        Automatisera meddelanden för att säkerställa kommunikation vid viktiga tillfällen

        Att svara gäster snabbt hjälper till att skapa en bra gästupplevelse, men det kan vara tidskrävande.

        Skriv: schemalagda meddelanden. Du kan använda denna funktion för att automatiskt skicka meddelanden till gäster vid viktiga milstolpar som t.ex. bokning, incheckning eller utcheckning.

        Vi har också lagt till personliga snabbkoder, som automatiskt infogar detaljer som gästens namn och incheckningsdatum. Det innebär att du kan gå från att schemalägga meddelanden där det står "Tack för din bokning!" till "Tack för bokningen, Anna!" med minimal ansträngning.

        Ställ in schemalagda meddelanden

        Svara gäster snabbare med snabba svar

        Meddelanden från gäster som "Kan jag få instruktioner för ditt boende?" och "Vad är wifi-koden?" är mycket vanliga.

        Därför skapade vi en funktion för snabba svar som gör det snabbt och enkelt att svara på vanliga frågor. Välj helt enkelt ditt färdiga meddelande och tryck på skicka. Liksom schemalagda meddelanden innehåller snabba svar nu snabbkoder för att hjälpa dig att lägga till en personlig touch till varje meddelande du skickar.

        "[Snabba svar] ger mig tid att skapa ett välformulerat svar – ett som har korrekturlästs, är kristallklart och, om lämpligt, är särskilt anpassat till våra gästers behov", säger värden Sally från Snoqualmie, Washington.

        Skapa snabba svar

        Hitta meddelanden i din inkorg snabbt

        Inkorgen är också mer intuitiv tack vare nya sök- och filterfunktioner som gör det enklare för dig att hitta det meddelande du behöver när du behöver det. Nu slipper du gå igenom meddelande efter meddelande för att hitta rätt tråd.

        Söka
        Nu kan du lättare söka i inkorgen efter gästnamn, bekräftelsekod eller nyckelord. För att söka med nyckelord skriver du helt enkelt i sökfältet – inkorgen söker intelligent och förutsägbart efter meddelanden medan du skriver. (En anmärkning: ditt sökord måste stavas korrekt, annars kommer inte inkorgen att kunna hitta rätt meddelanden.)

        Organisera
        För att hjälpa dig att bättre prioritera trådar och fokusera på de mest angelägna frågorna först kan du också organisera dina meddelanden genom att markera ett meddelande som oläst, stjärnmarkera det om det är viktigt eller arkivera det.

        Filtrera
        När dina meddelanden väl är markerade som olästa eller stjärnmärkta kommer du enkelt att kunna filtrera dem och hitta det meddelande du behöver. En filterikon till höger om sökfältet hjälper dig att filtrera efter meddelandetyp och/eller reseetapp. Det stjärnmärkta filtret låter dig fokusera på meddelanden som du har antecknat som viktiga, medan det olästa filtret bara visar olästa meddelanden, eller meddelanden som du har markerat som olästa.

        Du kan också filtrera efter annons (om du har fler än en) och reseetapp, till exempel:

        • Frågor eller förfrågningar
        • Granskning krävs
        • Incheckning eller utcheckning
        • Före resa, under resa eller efter resa

        En filtrerad, sökbar inkorg kan göra det enklare för dig att hitta och svara på meddelanden – och hålla kontakten med gäster.

        Utforska din nya inkorg

        Förenkla din värdverksamhet

        Vi utformade den nya värdinkorgen och uppdaterade våra meddelandeverktyg för att hjälpa dig att kommunicera med gäster mer effektivt och spara värdefull tid. Genom att spara dig lite tid varje dag hoppas vi att du kan fokusera på det som är viktigast: att njuta av värdskapets värld.

        Information i denna artikel kan ha ändrats sedan den publicerades.

        Huvudpunkter

        • Den uppgraderade inkorgen laddar meddelanden upp till tio gånger snabbare

          • Schemalagda meddelanden hjälper dig att automatisera kommunikationen med gäster

          • Anpassade snabba svar låter dig svara snabbare på frågor

            • Sökning och filtrering hjälper dig att snabbt hitta meddelanden

            Airbnb
            24 maj 2021
            Var detta till hjälp?